Utolsó kommentek

  • fizolt: @Tastam: Kerepesen nincs bejárati jelző helytelenből Mogyoród felől. Mogyoródon nincs bejárati jel... (2019.07.18. 16:53) Sínen van a vonatpótlás
  • gigabursch: Ez a vízkészlet pótlás elég faramuc dolog. Mennyi egy 4524-es vízigénye Bp-Tapolca viszonylatban? (2019.07.10. 09:21) Vasúti jubileum a Balatonnál
  • okleveles naiv: Sípoláson és ordenáré mávoson kiakadni? MUHAHA! Örüljenek a fotósok, h nem lökte őket a vonat alá,... (2019.07.08. 12:11) Vasúti jubileum a Balatonnál
  • Tastam: @Benbe: Köszönöm. A delta története pedig mostanáig valahogy elkerülte a figyelmemet. (2019.06.24. 21:19) Állomási ünnep - osztrák módra
  • okleveles naiv: Jópofa kis motorvonatok, a VT8 is, és a csehek is. Ránézésre az osztrák állomások egy nagyságrendd... (2019.06.24. 10:35) Állomási ünnep - osztrák módra
  • Utolsó 20

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (6) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (6) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) épület (2) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (5) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (1) H0 modellvasút (1) H0 személykocsi (2) H0 személyvagon (2) H0 tehervagon (1) hectorrail (1) (3) hobbytrain (2) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (2) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) Kato (1) kato (16) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasút (12) kisvasut (3) Kisvasut (1) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (2) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (11) MÁV Tcs (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (59) modellvasút építés (3) modell átalakítás (4) modell átépítés (3) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (8) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (95) scale t (1) scale tt (1) scale TT (1) Schicht (1) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (3) spur n (3) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (7) tehervagon (2) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (3) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (9) vasútmodellezés (6) vasútmodell átalakítás (1) vasútmodell átépítés (4) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Train Drive ATS

2012.12.27. 21:03 IST

Vasútállomáson vagyok, ez első pillantásra látszik. A világ megváltozott körülöttem, de nem az előnyére. Előttem és alattam sínek kilométer hosszú áradata, körülöttem az utastájékoztató berendezés hangja tölti be a levegőt. Alig marad időm szertenézni mire szól az ajtózárást jelző hang, a jelző előttem szabadra vált és kimondatlanul is érzem az utasok egyre növekvő türelmetlenségét mögöttem, mert ők utazni szeretnének. Hát jó, akkor menjünk! Az érintőképernyő bal szélén ujjamat a P1-es feliratra helyezem, amire meglódul a szerelvény.

IMG_0477.JPG

Átcsattogunk a kitérőn, előttem felirat mutatja, hogy innentől 60 kilométeres óránkénti sebesség van számomra engedélyezve. Bárhogy is próbálok a műszerfalra pillantani valami titokzatos erő megállítja a fejemet, megakadályozza, hogy kellőképpen elforgassam. Ugyanez a helyzet a körbenézéssel is. Pár másodperc eredménytelen próbálkozás után feladom és beletörődök a megváltoztathatatlanba, pedig szerettem volna egy kicsit kihajolni az ablakon és hátrafelé végignézni az általam irányított szerelvényre. Helyette mintha valami sci-fibe kerültem volna, a látóteremet különböző feliratok teszik gazdagabbá. A látható terület bal szélét a menet- és fékfokozatok megnevezései töltik ki a menetirányváltó állásával, középen alul látom többek között a menetáramot és a sebességemet, jobb szélen felül pedig állomási adatokat, valamint egy furcsa pontrendszert figyelhetek meg. Kis idő után rászokik a szemem ezek állandó vizslatására, bár kényelmesebbnek érezném ha a vezetőállás pultját láthatnám a mutatós műszerekkel.

IMG_0488.JPG

Ujjaim mozgatására a jármű megelevenedik alattam, nyílt pályán közel 100 km/h-val haladunk, de próbálok óvatos duhajként viselkedni: nem ismerem még a gépet, nem tudom hogyan reagál a mozdulataimra. Sebességkorlátozás jön, előttem az automata vonatbefolyásoló jelzi, hogy csökkentsem a sebességemet 75-re. Megteszem, bár furcsállom, hogy egyből kapcsolhatok B5-öt, nem kell végigzongorázni az összes fékpozíciót. A kívánt sebességet elérve újabb ujjmozdulattal visszateszem üresbe a menetszabályzót: a fékhatás elmúlása szinte azonnali, amíg gurul a vonatom addig alig-alig csökken a tempó. Kissé furcsa ez számomra, de aztán egy emelkedőn már rá kell kapcsolnom, különben lassan érnék fel a tetejére. Hmm, érdekes a fizika ebben a világban.

IMG_0471.JPG

Pár gombnyomással elérem a menetrendet ami akkora, hogy kitölti előttem a teljes látómezőt: vagy ezt nézem, vagy a terepet, így mivel vasutasnak a szeme a pályán legyen, hagyom a csudába, megyek ahogy tudok, maximum majd sokat várakozok az állomásokon. Sajnos a környezet sem derít jókedvre: mindenfele kockaépületek, ráadásul úgy tűnik valami különös mérnök tervezhette meg ezt a városkát, ugyanolyan épületek mindenfelé, a falak textúrája pedig túlzottan négyzetrácsos, a feliratokat sem tudom elolvasni az egyes táblákon annyira homályosan kivehetők csak, pedig nem is ittam. Menet közben döbbenek rá mi volt annyira furcsa: nem látom az árnyékokat, csak a sínek vetnek mindig jobbra némi sötétséget, az alagútban is nappali fényben haladhatok. Valamit nagyon elszúrt itt a Teremtő. Papírvastagságú sorompó mellett húzok el ami jól hallhatóan adja ki magából a vonatom közeledtére a bimm-bammoló figyelemfelkeltő jelzést. Autó persze egy szál nincs, kihalt körülöttem az élet. A látványból nem ismerem fel egyik valós várost sem, az állomásnevek sem mondanak számomra semmit, de az lejön egyből, hogy Japánban járok. Alattam halkan zajong a villamos motorvonat, a kitérőkön való áthaladást is csak lelkiekben érzem és nem a valóságban.

IMG_0475.JPG

Szemből másik vonat érkezik a mellettem lévő vágányon, kockasága minden képzeletet felülmúl, de zavartalanul suhan el mellettem. Érdekelt volna, hogy mennyien vannak rajta, de átláthatatlan ablakokat készített neki a tervező. Biztos megvolt rá az oka, nem tudom tőle megérdeklődni, úgyhogy együtt élek ezzel. Előttem a jelző sárgáról zöldre vált, úgy tűnik valaki nem túl távol előttem szintén egy vonatot vezet. A távolban feltűnik egy állomás üres peronnal, ahol csak meg kellene állnom, a hangos utastájékoztató rendszer pedig elkezdi sorolni a megszokott információkat japánul és angolul. Szerencsére a látótávolság elég nagy, így van időm fékezésre utasítani a járművemet, a fékfokozatok kellő száma pedig finom megállást tesz lehetővé. Kipécézem magamnak a megállás helyét jelző táblát az élére állított, piros szegélyű négyzetével, de látom, hogy vele szemben három színes háromszög lóg a levegőben. Megcélzom a középsőt, próbálok minél közelebb megállni hozzá. A tervem nagyjából sikerül, az ajtók automatikusan nyílnak és elvileg utasok hagyják el a vonatomat. Sajnos ezt a folyamatot nem tudom nyomon követni. Várakozás közben csodával határos módon két újabb felirat jelenik meg a látóteremben: az egyikkel az utascserét gyorsíthatom meg, a másikkal a főnökeim közlik velem a teljesítményemet, amely elfogadható, hiszen alig pár centit tévedtem csak a megállást illetően. A menetdinamika nem ismerése viszont késést eredményezett, ezzel némileg lerontom a rólam kialakult képet. Az eredményt természetesen megőrzik és az összes kollégával megosztják, így biztosítva a járművezetők motivációját. Végülis nem sikerül annyira rosszul az utam, pont beférek a legjobb száz közé.

IMG_0492.JPG

A végállomáson nem vár senki, csak több újabb feladat, így nem csak mindenhol megálló személyvonatot vezethetek ha jónak látja kedvem, hanem expresszvonatot is. Utóbbit választom, majd elindulok a vonal másik vége felé. Szeretek a vezetőálláson lenni.

IMG_0489.JPG

(A Train Drive ATS egy japán fejlesztésű program - egyszemélyes készítője Takahiro Ito -, amely segítségével vonatokat vezethetünk egy nem létező világban. Futtatható iPhone-on, iPod Touch-on vagy iPaden. Létezik egy Light névre hallgató ingyenes verziója, amelyben csak egy személyvonatot irányíthatunk egy irányba a pálya egy részén, a teljes verzió már többfajta lehetőséggel kecsegtet 8 euróért. Engem egyfajta MSTS/Densha De Go/BVE egyvelegre emlékeztet, kellemesen el lehet vele szórakozni, kellően sok menetrendet is ad, csak a grafikájáról kell elfeledkeznünk.)

IMG_0468.JPG

Szólj hozzá!

Címkék: japán iphone szimulátor virtuális vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr484984046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.