Utolsó kommentek

  • fizolt: @Tastam: Kerepesen nincs bejárati jelző helytelenből Mogyoród felől. Mogyoródon nincs bejárati jel... (2019.07.18. 16:53) Sínen van a vonatpótlás
  • gigabursch: Ez a vízkészlet pótlás elég faramuc dolog. Mennyi egy 4524-es vízigénye Bp-Tapolca viszonylatban? (2019.07.10. 09:21) Vasúti jubileum a Balatonnál
  • okleveles naiv: Sípoláson és ordenáré mávoson kiakadni? MUHAHA! Örüljenek a fotósok, h nem lökte őket a vonat alá,... (2019.07.08. 12:11) Vasúti jubileum a Balatonnál
  • Tastam: @Benbe: Köszönöm. A delta története pedig mostanáig valahogy elkerülte a figyelmemet. (2019.06.24. 21:19) Állomási ünnep - osztrák módra
  • okleveles naiv: Jópofa kis motorvonatok, a VT8 is, és a csehek is. Ránézésre az osztrák állomások egy nagyságrendd... (2019.06.24. 10:35) Állomási ünnep - osztrák módra
  • Utolsó 20

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (6) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (6) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) épület (2) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (5) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (1) H0 modellvasút (1) H0 személykocsi (2) H0 személyvagon (2) H0 tehervagon (1) hectorrail (1) (3) hobbytrain (2) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (2) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasút (12) Kisvasut (1) kisvasut (3) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (2) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) MÁV (11) máv (4) MÁV Tcs (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (59) modellvasút építés (3) modell átalakítás (4) modell átépítés (3) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (8) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (95) scale t (1) scale tt (1) scale TT (1) Schicht (1) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (3) spur n (3) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (7) tehervagon (2) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (3) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (9) vasútmodellezés (6) vasútmodell átalakítás (1) vasútmodell átépítés (4) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Railjet a Hobbytraintől

2012.11.08. 13:42 crash

DSC2030

Az idei év jó pár magyar témájú újdonságot kínál az N-es méretarányban modellezőknek - egyik ilyen az Osztrák Vasút Railjet szerelvénye, a Hobbytrain jóvoltából. Mivel majd kizárólagosan ilyen szerelvényekből állítják ki a Bécs felé menő nemzetközi szerelvényeket, a magyar témát gyűjtőknél szinte kötelező darab lehet. A szerelvény beszerzése nekem egy cseppet nehézkes volt, ugyanis a nyolcrészes szerelvényt két külön szettben jelentették meg, jelentős időbeli eltéréssel (több, mint fél év). Abban az esetben, amikor egy vonat háromféle variánsban, minden kivitel két részletben jelenik meg, akkor meglehet az esélye annak, hogy össze nem illő készleteket lel csak fel az ember a híresen kiváló magyar boltokban. Megrendelni nem szerettem volna, mert a Hobbytrain ellátottság Hazánkban nem a legjobb, és senki sem mondta biztosra az érkezést - mi van, ha az a bolt nem hozza meg, ahol megrendeltem (ugye Robi, a birkák...), és lecsúszok róla - ha pedig megveszem a készlet egyik felét valahol, akkor megvan az esélye, hogy a hozzá illő másik félről csúszok le az összevissza raktárkészletek miatt. Ezért azt a takitikát választottam, ha járok valamerre, és látok egy adott szerelvényt egészben, akkor azt fogom megvenni. Ez a valahol most a bécsi Modellbaumessén volt. Itt sikerült megvenni a teljes Spirit of Vienna szettet, ez adja a mai poszt témáját.

A készlettel kapcsolatban nagy elvárásaim voltak. A Hobbytrain legutolsó modelljei igen szépek, és ezek alapján kiváló minőséget vártam. A Kato IC2000 kocsik szintjére vártam a szett minőségét hiszen azokat is a Lemke forgalmazza, és azok a kocsik az N-es modellépítés egyik mostani csúcsának tekinthetőek.

A készletben a mozdony a korábbi Hobbtrain Taurus felújítása, ráncfelvarrása. A mozdonyról már korábban írtam - szerintem egész jó lett az eredeti kivitelhez képest, és becsületére váljék a gyártónak, hogy a mozdony Railjet-es különbségeit is elkészítették - de lényegében azért ez csak a korábbi, igaz, ráncfelvarrott modell. 
Az igazi formaújdonságok a kocsik a szettben. Négyfajta személyvagon van a szerelvényben: másodosztályú-, elsőosztályú-, bisztró-, és vezérlőkocsi. A modellek kidolgozása szép - végül is milyen lenne egy áramonalas kocsi modellje? Az a kevés részlet, ami kell, és a modern eszközökkel megjeleníthető, az a helyén van, mind.

DSC2031

DSC2030

DSC2033

DSC2032

A festés, feliratozás szép munka. Összehasonlításképpen a szett mozdonya mellé raktam a Fleischmann Railjet Taurusát - én látványos különbségeket vártam feliratozás, festés terén. Meg kell mondjam nincs - ez azt jelenti, hogy a Hobbytrain összeszedte magát, és felkötötte az alsót. Ha már az összehasonlításnál tartok, meg kell említeni, egy pár apró részletben a Fleischmann mozdonya veri a Hobbytraint - de a különbségek nem eget rengetőek. Tetőszerelvények kidolgozása egyértelműen szebb a Fleischmann esetében, és mintha a szélvédőt is jobban eltalálták volna. Azonban, ha az embernek sosem volt még Fleischmann Taurus a kezében, akkor a Hobbytrain is elmegy.

DSC2034

DSC2036

DSC2037

Jöjjön a fekete leves, mert van bajom a szettel, rendesen. A legelső a csomagolás - ilyen igénytelen megoldást már régen láttam. Ott kezdődik, hogy a két doboz eltérő méretű - értemén, hogy a Taurus plexi doboza miatt a mozdonyos szett egy kicsit nagyobb, de akkor a másik szett dobozát miért nem tudták mellé rakni? A másik, hogy a járművek semmi kemény csomagolást nem kaptak - két vákuumhúzott műanyag között, egy kemény nylonba vannak betuszkolva. Kibontáskor olyan érzésem vol, mint amikor az újhullámos ConCor amerikai kocsiszetteket tartottam a kezemben: a kidolgozás már a modern kornak megfelelő, de a 80 dolláros árnak megfelelő papír és vákuumhúzott műanyag csomagolásban. Igen, csak ez a szett nem nyolcvan, hanem háromszáznyolcvan, és nem dollár, hanem Euró. Egy jóbarátom szerint én vagyok túl igényes, addig nincs gáz, amíg ez a műanyag a festést nem bántja. Majd meglátjuk... Mindenesetre ennyi pénzért már illett volna egy olyan akrill dobozt adni a szetthez, amit jó kézbe venni - mint pl. ahogy Fleischmannék' csinálják. 

DSC2025

DSC2026

A súlyosabb problémám a szettel kapcsolatban a műszaki kivitelezés. A második próbakör során a vonat tolt menetben a klubban a kisebbik visszafordító hurok Minitrix R3-R4-es ívein siklott egy gyönyörűt. Olyan szépen sikerült a vezérlőkocsinak kilépnie, hogy a kerekeit is elhagyta a forgóvázakból. A visszaoperálás nem ment problémamentesen, mert az áramszedő lemezkék is elhajlottak. A műveletet nehezíti, hogy a forgóvázat kivenni a kocsiból nem lehet, mert a kocsi belsejéből van egy csappal rögzítve - csak a kocsi teljes szétbontásával szedhető le a forgóváz. Mondjuk a kerekeket enélkül is visszaraktam, de ilyen megoldást már régen láttam. Talán a Piko birodalmi hálókocsijai voltak ilyenek. 
Az összeakasztása a kocsiknak problémás, mert az Arnold-kapcsoló éppen csak elfér a kocsikat összekötő folyosó harmonikája alatt. E miatt rendesen felnyílni sem tud a kapcsoló - összeakasztani a kocsikat erővel egymáshoz nyomva lehet csak. Viszont... legalább nehezen akadnak szét.

Ha értékelni kellene a szettet, azt mondanám, hogy várakozáson alul teljesített. A Kato IC2000 szerelvényének szintjére vártam a szettet - a Kato egy éve, jobbat produkált, ugyanebben az árban. Kár érte, mert nem egy olcsó modell. Én csalódtam, nem ezt vártam - a siklás - kerékkiesés - szerelés sokat nyomott a megítélésen lefele irányban. Szerintem senki sem örülne neki, ha az öt perce kibontott szerelvényét már kihullott kerekekkel és elhajlott áramszedő lemezekkel látná. De, a vitrinben, 5mm  plexi mögül nézve, ha nem látszik az árcédula, akkor elfogadható.

4 komment

Címkék: öbb hobbytrain railjet scale n lemke

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr814895730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zorky 2012.11.09. 16:31:54

Köszi a posztot nagyon tanulságos, és:
A vezérlő kocsi után nem lehet másik szerelvényt kötni mint a valóságban? Az hogy van megoldva?

crash 2012.11.11. 08:59:26

@zorky: Lehet. Ott van a pályakotró mögött a kinematika, elvileg csatolható két egység. De egyrészt ki az, aki két szettet is vesz, és van akkora állomása, hogy befér a dupla szerelvény? :)

zorky 2012.11.11. 09:08:57

Én már az egyben is bizonytalan vagyok, de klubban ketten együtt, modul asztalon érdekes lehet ;)

Villámhetes 2012.11.11. 11:37:38

Nálam egy órát járt tolt menetben Flm R3/4-es íven probléma nélkül,nem értem...nem lehet,hogy gyárilag rosszul szerelték össze?
Egyébként jó a poszt,egyetértek vele.