Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (6) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (6) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) CSD (1) csd (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) épület (2) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (5) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (1) H0 modellvasút (1) H0 személykocsi (2) H0 személyvagon (2) H0 tehervagon (1) hectorrail (1) (3) hobbytrain (2) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (1) intermountain (1) iphone (2) izé (1) jaegendorfer (2) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasút (12) Kisvasut (1) kisvasut (3) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁÉV (1) LÁEV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (3) makett (2) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (9) MÁV Tcs (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (59) modellvasút építés (3) modell átalakítás (4) modell átépítés (3) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (8) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (94) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (1) seattle (1) semmeringbahn (1) shinkansen (6) Shinkansen (1) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (2) spur n (3) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (6) tehervagon (2) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (1) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (8) vasútmodellezés (6) vasútmodell átalakítás (1) vasútmodell átépítés (4) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Sárgák. Síndöcögények.

2012.08.13. 20:45 IST

14.jpgA hétvégén a számítógépem tartalmát mazsolázva belefutottam néhány villamosos fotómba, amelyeket Budapesten lőttem az elmúlt években. Annyira megörültem nekik, hogy elkezdtem kiválogatni a használhatóbbakat, a számomra valamiért érdekesebbeket. Azt mondjuk megállapítottam, hogy a fotóstudásom korábban sem ütötte meg az elvárhatót, de ezt nézzétek el nekem, bennem kellemes emlékeket ébresztettek a képek.

01.jpg

2004. június 19-én például így nézett ki a pesterzsébeti végállomása a Nagykörúttól jövő 30-as villamosnak, vagy a Határ út felől érkező 52-esnek. Az UV-s döcögés a családi házas környezetben nem kicsit volt hangulatos, szerettem ide kijárni.

02.jpg

Ugyanaz a Ganz jármű, ugyanazon a napon, ezúttal viszont a vonal másik végén Budapest belvárosában a Mester utcában. Valami elképesztően lassú volt mire megtette a két végpont közötti távolságot.

03.jpg

30A betétjárat, megvan még valakinek? Csak a Lurdy házig közlekedett hivatalosan, ott viszont nem tudott visszafogni, így aztán a Gubacsi útra ráfordulva, a vasúti sínek alatt elhaladva kellett megoldani ezt a problémát, mint ahogy ezt egy 2004 júliusi kép is mutatja.

04.jpg

Gondolom ilyen jellegű fotója minden villamosbarátnak van, ahogy a ferencvárosi kocsiszínből áll ki a tuja, keresztezve a Könyves Kálmán körutat. Szintén 2004 júliusára datálódik a kép.

05.jpg

Rá két nappal volt egy különjárat a 611-es villamossal, amely éppen a Közvágóhídra fut be a 2-es és 24-es villamosok közé. Mint látható jópár embert érdekelt a dolog, akkor még meglehetősen ritkák voltak a nosztalgiajáratok. Ami viszont durva, hogy találtam egy videót is, amit az Orczy-téren rögzítettem (ott szálltam le a villamosról). A minőségét nézzétek el, egy kis kompakt fényképezőgéppel próbáltam felvenni a lehetetlent.

06.jpg

Ugorjunk 2005. januárjára, amikoris a Hungária körútnál jártam némi adatbegyűjtési céllal. Ahogy kifele jöttem a BKV telephelyről jött szembe ez a remek összeállítás, alig tudtam lereagálni a dolgot. Hátul egyébként a 7039-es Muki van szürke festésben, míg a közöttük lévő Ganz járgány zsírújnak tűnve haladt a kocsiszín felé.

07.jpg

2005. január a 2-es villamos vonalán, gyakorlatilag az Eötvös tér és a Vigadó tér között száguld a KCSV.

08.jpg

2010 októbere, az UV a 42-es vonalán már csak nosztalgia járműként teljesített szolgálatot. Ennek ellenére jó volt látni ahogy az Ady Endre útra visszakerült néhány óra erejéig ez a síndöcögény, régmúlt emlékeket felidézve bennem.

09.jpg

Szintén ekkor a Lehel téren Tátrát fotóztam, kellett némi képanyag ahhoz, hogy elkészülhessen ugyanez a jármű N-es építési nagyságban, vasútmodellként.

10.jpg

Egyszer szerettem volna egy olyan képet is, amely villamos és vasút kereszteződésében, mindkét jármű részvételével készült. Erre Budapesten az Üllői úton volt lehetőségem, amelyet a lajosmizsei vonal keresztez. Így fogtam magam 2011 márciusában és egy vasárnap délelőtt el is mentem oda. Amíg a vonatra vártam addig rádöbbentem, hogy választhattam volna szerencsésebben is, hétvégén az 50-es vonal is ritkábban jár, így belefuthattam volna abba, hogy a vonat elmegy, villamos meg sehol. Mondjuk a lámpája a vilinek így is viszonylag messze van a kereszteződéstől valamint a táblaerdő sem segít, de azért a lényeg így is látható.

11.jpg

Szintén 2011, szintén március, ezúttal ismét a 2-es vonala, amelyen a Lánchíd alatti alagútból halad az Eötvös tér felé a KCSV, háttérben az MTA épületével.

12.jpg

A Lánchídon való átsétálás azért is jó, mert lehet Mátyás-templomos, villamosos, dunás fotókat készíteni, bár egy normális objektív sem lenne ártalmas a dologhoz.

13.jpg

Ha már volt kép a túloldalról ahogy a villamos kihalad a Lánchíd alatti alagútból, akkor legyen Budáról is egy, nem?

14.jpg

 2011 áprilisában ahogy elkezdtek zöldelleni a fák így nézett ki a Határ út menti villamospálya, rajta egy hannoveri tujával.

15.jpg

Azért is jó ez a szakasz, mert el lehet csípni az M5-ösnél olyan helyzeteket, hogy a 3-as vonaláról is érkezik egy vili, meg az 52-esről is. Csak a kettő közötti távolság a kérdéses mindig.

16.jpg

Annyira pesterzsébeti ez a kép, hogy arra szó nincsen, a 21-esen közlekedő csuklós villamos látható a Nosztalgia Cukrászda előtt a Jókai Mór utcában.

17.jpg

Művészkedő fotó, ugyanazon a 2011 áprilisi napon fordul be a villamos a Nagysándor József utcába a Török Flórisról, háttérben a pesterzsébeti lakótelep panelházaival.

18.jpg

Gyárkémény, TW6000, napsütés. Mi kell még?

19.jpg

Pacsirtateleppel kezdtük, fejezzük is be ott! Túl sok minden nem változott, nem igaz? A két kép készítése közben eltelt csaknem 7 év, de azt tudom, hogy ez a vicces elsőbbségadás kötelező tábla 2004-ben még nem volt ott. Lehet, hogy el kellene arrafelé nézni idén is, vajon megvan-e még...

Szólj hozzá!

Címkék: bkv villamos ics UV Tátra kcsv

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr124710699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.