Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (6) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (6) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) CSD (1) csd (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) épület (2) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (5) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (1) H0 modellvasút (1) H0 személykocsi (2) H0 személyvagon (2) H0 tehervagon (1) hectorrail (1) (3) hobbytrain (2) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (1) intermountain (1) iphone (2) izé (1) jaegendorfer (2) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasút (12) Kisvasut (1) kisvasut (3) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (3) makett (2) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (9) MÁV Tcs (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (59) modellvasút építés (3) modell átalakítás (4) modell átépítés (3) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (8) scale 00 (1) scale g (1) Scale H0 (1) scale h0 (3) scale ho (7) scale n (94) scale t (1) scale tt (1) scale TT (1) Schicht (1) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (2) spur n (3) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (6) tehervagon (2) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (1) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (8) vasútmodellezés (6) vasútmodell átalakítás (1) vasútmodell átépítés (4) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Hétfői havas, hűvös Helsinki (hételejei híradás)

2012.01.31. 15:03 D.Józsi LököttZsiráf

  Ha úgy gondoljuk, hogy az északiak az örök állandóság hazájában laknak, tévedünk. Másfél évvel előző sétáink után, lássuk, mi változott Finnország vasúti főkapuján!

 

 


 

Először is: leesett a hó. Egyelőre kevesebb, mint az előző években, de hónak mégis csak hó.



A VR lassan zöldbe borít minden elérhető, eddig piros felületet, valamint újragondolták egyes mozdonyok, motorkocsik színsémáját is. Aki megtisztelt azzal, hogy olvasta előző írásaimat, annak nem újdonság a zöld Pendolino, Nyuszi motorvonat, vagy a Szibériai (immáron) Zöld Farkas mozdony látványa.
Azért emlékezzünk meg róluk néhány képpel:



Pendolino


Nyuszómuszó, Lahti becenéven Lahtiba


Szibéria Zöld Farkasa, illetve Farkasai, mert rögtön kettő jött kézen fogva. Nagyon megilletődött farkasok élhetnek abban a Szibériában, hogy a farkasok is kettesével járnak!


a Kettes Farkas


Eredeti gúnyában

A Flirt-vonatok már eleve zöld csíkkal érkeztek, de egyre több van belőlük. Aki pirosban szeretné látni, látogasson ki a Délibe.



Néhány Sr2-es Lok2000 mozdony is zöldre váltott, de még szégyellték, és elbújtak. Esetleg téli álmot alszanak. (Vajon február másodikán, ha egy zöld Sr2-es előbújik a barlangjából, mit tesz, ha meglátja az árnyékát?)


Aki csak kacsint

Színcserén esett át a kocsik egy része is - itt szeretném megcáfolni azt az álhírt miszerint az egész zöldre változás hátterében egy elrontott festékpatron-rendelés áll.
Kétszintes IC-kocsi:

A business, illetve az azt megelőző első osztály helyett bevezették az extra osztályt. Ebben benne van az önkiszolgáló kávé- és teapult használata, napi újságok, wifi, saját 230V-os dugaljak, konferenciaszoba, mobiltelefonos és tabletes szolgáltatások (erről nincs infóm), és hasonlók.

Zöldesítették a helyközi forgalmú, de nem betűzött vonatok kocsijait is:


A régi ruha:


Emlékeztetőül a kettő egyszerre:


...a kissé kongó fogadó csarnokban.

Persze mit csinálnának az emberek dologidőben?

Vagy talán csak a hideg miatt behúzódtak az épületbe? Például a jegyeladó csarnokrészbe, amit mostanság épp renoválnak. Emlékeztek még a bank-szerű részre?



Na, ezt a belsőt most lebontják...


... s lesz helyette ilyen.



Nos... ott a jobb oldalon látszik az új részből valamennyi. Pekka Apó is új helyet kapott a vitrinjével.
Mosolygombok is születtek a kijárat mellé, hogy így adhassunk visszajelzést a szolgáltatás színvonaláról:



Szüksége is van a VR-nek a népszerűsítésre. Az új jegyek bevezetésekor (extra, normál, előreváltott) mind a netes jegyeladás, mind az automatás rendszer összeomlott, egészen a médiáig elhalatszott a robaja. Az emberek heteken keresztül csak a pénztáraknál tudtak jegyet venni, óriási sorok alakultak ki.


Ámde lássuk még, milyen újdonságokat látunk kint, a vágányoknál. Például megújult az összes ütközőbak.



Kintebb is kerültek néhány méterrel. Nem véletlenül, ugyanis nagyjából két éve egy téli napon az egyik IC-szerelvényt fékhiba miatt túltolták. A betonon nyáron még láthatók voltak a nyomok:




Kicserélték a vágányok feletti információs panelokat is.


Nekem ugyan a régi is megfelelt, de ezt a VR jobban tudja. Igaz, így részletesebben ki lehet írni a különleges tudnivalókat, mint például a mai is:



Az N vonat pályahiba - síntörés - miatt Käpylä-ban és Oulunkylä-ben nem áll meg.

Idén 150 éves a vasút Finnországban, bematricáztak mindent, amit elértek ezzel a 150-es logóval. Erről az évfordulóról idén valamikor bővebben is megemlékezünk.



Mára búcsúzom, legközelebb végre megnézzük, mi közlekedik az állomás két oldalán, és talán egyszer azt is, hogy mi alatta.



 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr74035886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IST 2012.01.31. 22:23:11

Hú, nagyon köszi a vonatos képeket. Végre némi nagyvas is jön a messzi északról a sok-sok buszos bejegyzésed után. :-)))
Szerintem jól néz ki ez az új zöld design, a régi kocsik egészen megújultak tőle. Belül is vannak változások a kocsikban, vagy "csak" kívül?

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.02.01. 12:41:47

Igen, olvastuk az előző adagot is. :) Érdekes, hogy mennyire más ott a vonat szerepe, és ebből adódóan a szolgáltatás minősége. Bár ha belegondolok, mostanában egyre sűrűbben hallani MÁV-os berkekből is, hogy a budapesti elővárosra és az IC forgalomra koncentrálnak, mert ott lehetnek versenyképesek. Az új járműbeszerzések is gyakorlatilag erre korlátozódnak.
Az új színterv egyébként szerintem sokkal jobb lett mint a régi, baromi jól néznek ki zöldben.

D.Józsi LököttZsiráf 2012.02.01. 18:25:48

Köszönöm a kommenteket, nos... Én maradok a régi véleményemnél, nekem a piros jobban tetszett. Ennél sokkal fontosabb, hogy örülök neki, hogy ez a legnagyobb nézeteltérésünk :)
Belül tudtommal nincs változás, de hogy is tudnék róla, mikor csak az elővárosi vonatokkal közlekedem.

IST 2012.02.01. 20:28:19

Hát akkor tessék kielégíteni az információkra vágyók tudásszomját és egy alkalmas buszmentes időben befáradni az egyik kívülről átpingált szerelvény belső terébe néhány fotó erejéig! :-)

Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Ennek a koncentrálásnak van bármifajta észlelhető nyoma? Nem csak járműveket kellene beszerezni, hanem érezhető alternatívát nyújtani az autózással szemben. Óránként 1-2 vonat elővárosi forgalomban szerintem édeskevés.

Snake 2012.02.02. 00:00:09

@IST: Érdekes egyébként, hogy az idei menetrendtervezetekben munkanapokon már egész napra be voltak írva az órás ütemű tatabányai, martonvásári és százhalombattai vonatok (a legelső változatban a tatabányaiak egész Oroszlányig kijártak volna), de a minisztérium megvétózta változtatást. Tehát a vasút részéről egyre inkább lenne szándék a fejlesztésre, de nem hagyják kibontakozni.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.02.02. 00:23:07

@IST: Szerintem van. Az, hogy új jármű vagy nagyobb felújítás gyakorlatilag csak ezen a területen van az nyom. Az, hogy ebből nincs sok, az sajnálatos tény. De egy Flirt,vagy egy wifis 3G IC kocsi szerintem nyugati mércével mérve is teljesen rendben van. Az infra olyan amilyen, de itt is gyakorlatilag csak a fővonalak (EU korridorok) és Bp elővárosi vonalak kerülhetnek szóba, a felújítás történik. Sajnos a mennyiség itt is kevés, de érezhető, hogy ami jut az hova. Egyébként az IC még nem, de mondjuk az elővárosi vonat szerintem már versenyképes alternatíva. A külső állomásokra a ráhordás mondjuk elég rossz (Volán), de P+R már egyre több helyen van.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.02.05. 12:13:16

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:

az elővárosi vonat szerintem már versenyképes alternatíva.
- Nem megbízható a vasút még mindig.