Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) CFR (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) CSD (1) csd (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) Kato (1) kato (16) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) Kisvasut (1) kisvasút (12) kisvasut (3) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (13) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasut (1) modellvasút (63) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasut (1) vasút (4) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (15) vasutmodell (1) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Japánban nem gond a hó

2018.03.21. 09:17 crash

Ma reggel egy barátom küldött nekem mosolyogva egy videót, hogy lám-lám, van hóhelyzet máshol is, nem csak Magyarországon. A videó alapján a Japán Vasút is küzd a hóval...

...viccet félretéve: a mai napra egy roppant látványos japán videót ajánlok a figyelmetekbe az idei télről. Japánban is esett hó rendesen, és a vasútmániások kihasználták a lehetőséget, hogy látványos videókat készítsenek. Ilyen az a mostani is. Kellemes, 18 perces filmecske, ajánlom mindenki figyelmébe. Csak egy kérdésem van: a képsorokon lehet látni, hogy folyamatosan locsolják a síneket a peron felől a hóesésben. Mi lehet ez?

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr5713756864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsivany2 2018.03.21. 12:11:24

Mivel náluk annyi a melegvizes forrás, mint nálunk a parlagfű, nem csodálkoznék rajta, ha melegvízzel olvasztanák a havat. Az látszik, hogy csak a váltókörzetekben locsolnak.

Azért a melósokat se irigylem 15:35 körül.

Traktoros 2018.03.23. 09:35:12

Vagy hófaló (ld. link). Bár ekkora mennyiségben nem hiszem, hogy nagyon gazdaságos lenne :)

shop.cacl2.hu/?id=b80762346d704c828afd9aa6fc5c27fe&p=termeklap&tkod=51

MightyPotato 2018.03.24. 18:27:41

Szerintem azért locsolják vízzel a pályákat (és nem csak a váltókat), hogy ne legyen porhó, ha elhalad egy vonat, és elkerüljék ezt a balesetokozó tényezőt. Nagysebességű pálya lévén, igencsak tekintélyes mennyiségű havat szív fel a vonat elhaladása (szeressük az aerodinamikát :-) ), ami egy esetleges szembejövő szerelvénynél igencsak megnehezíti a pályán lévő akadályok észrevételét, vagy a vonatnak szóló jelzések leolvasását, főleg ha közben 50-70 métert tesz meg másodpercenként a szerelvény.
Pl 0:50-nél van hó a pályán, de locsolják a pályát, így semmi hófelverődés nincs, míg pl 6:55-nél nincs locsolva a pálya és annyi havat szív fel a vonat, hogy a látótávolság pár méterre csökken, ami a vonat elhaladása utáni 5-10 mp-ben is fennál még.

ggeza 2018.05.26. 01:20:59

A videóban látszik, hogy ahol locsolnak, ott nincs porhó, ahol nem, ott meg van. Ez lehet a titok nyitja. Amúgy a sinkanszennél tudtommal nincs szemafor, jelzőfény, tábla, csak jelfeladás, és a műszerfalon látja a jelzéseket a vonat vezetője.

AlexWitch 2018.06.06. 15:32:29

Lefordítottam a videó feliratát, és azt írja, hogy
(1:10-2:01) a sebesség miatt a pályáról felszálló hó a vonatra tapadna, ezért szórt locsolással lelassítják vagy megakadályozzák a hószemcsék felszállását, sőt, a hó lehullását is megakadályozzák. Fontos az útágy összetétele is, mivel a föld és homok kimosódna, (2:21-2:29) az oszakai szakaszon ezért nem nagyon locsolnak, (4:36-4:53) a Sanjó-sinkanszen vonalán viszont már betonból készült a vágánylemez. (3:54-4:00) A víz egyébként forrásokból, folyókból származik, vagy újrahasznosított víz.
(6:23-6:36) A sinkanszenek csak különleges esetben lassítanak, de a párhuzamos vasútvonalakon a hóeltakarítás miatt leállási napok is vannak.
(6:46-7:21) A Tóhoku vonalon pedig a vonatok első kocsija hóeltávolító eszközzel van felszerelve, és a havat a vágány két oldalán lévő árokba gyűjtik.
(9:33-9:41) Ha pedig nagyobb mennyiségű hó esik, azt hóolvasztó eszközzel és légsugárral távolítják el, főleg az elágazásoknál.
(10:27-10:38) Az alvázra tapadt havat pedig az állomásokon távolítják el.
(13:55-14:08) Tojama prefektúrában még a lehulló havat is hasznosítják, a hangszigetelő falat belülről beborítják vele. (Bár, ez a képeken nem látható.)
(14:34-15:48) Az állomásokon is eltávolítják a havat.
Ennyit tudtam segíteni az érdeklődőknek.
süti beállítások módosítása