Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) CFR (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasut (3) kisvasút (12) Kisvasut (1) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) MÁV (13) máv (4) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasut (1) modellvasút (63) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) shinkansen (6) Shinkansen (1) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (4) vasut (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Tanfolyamon jártam

2016.03.22. 19:25 crash

Screen Shot 2016-03-22 at 18.57.47A múlt héten írtam, hogy valami készül koszolás fronton… bárcsak a lottó ötös csapna így fejbe, mint ez a gondolat. Történt ugyanis, hogy a szombati napon meghívást kaptam a VMC-től (http://www.vasutmodell-centrum.hu), hogy látogassam meg a vasárnap tartandó workshopjukat, ami a vasútmodellek koszolásáról szól. 

Kezdjük az elején… Mi is egy ilyen workshop? Nálunk fejlettebb modellezési, makettezési kultúrával rendelkező országokban bevett gyakorlat, hogy a gyártók vagy neves modellezők oktatásokat tartanak. Ennek előbbi esetben az az értelme, hogy a workshopra látogatóknak be lehet mutatni, hogy az adott termékekkel mit lehet csinálni. Sokkal több egy termékbemutatónál, mert oktatásszerűen a workshop látogatói ki is próbálják a termékeket, saját maguk tapasztalják meg, hogy az adott terméket, milyen technikával, mire lehet használni. Hiszen lehet valami a világ legjobb terméke, akkor az hasztalan áll a polcon a makettezőnek, nem mászik rá magától a modellre…

E mellett szokás még nagy nevű modellezők által is tartani ilyen oktatásokat. Ennek az a lényege, hogy nagy tudású, szép referenciákkal, akár versenyeredményekkel rendelkező modellezők tanítják meg a résztvevőket adott technikák használatára. Gondolok itt most arra - hogy szigorúan a koszolásnál maradjunk - hogy a művészolajat, az enamel bemosót, a pigmentet vagy bármi mást használva hogyan lehet az adott megjelenést - hatást - a modellen elérni. Ez utóbbinak az az előnye, hogy a workshop résztvevőjének nem kell sok száz órányi munkát befektetnie abba, hogy kikísérletezze - a saját kárán - a dolgokat, hanem megtanulhatja azt az oktatás során, szinte tálcán kapva a tapasztalatokat. Nyilván, egy-egy ilyen worshopnak van ára, de a tudást nem adják sosem ingyen. De nem csak koszolásról szoktak workshopokat tartani, hanem festésről, terepépítésről, de a vasútmodellezés témánál maradva még terepasztal-tervezésről is. 

Nálunk, Magyarországon ha jól tudom, ez volt az első ilyen publikus workshop. Kíváncsian álltam elébe, ámbár én régóta használok ilyen termékeket, de mindig szívesen tanulok a nálam tapasztaltabbaktól - akár az alapokat is. Ez a tanfolyam az alapokat ígérte. Nem kellett mást vinni, mint egy vasúti személykocsit, négy ecsetet, és egy hajszárítót. Természetesen, ha valaki ezek valamelyikével nem rendelkezett, és ha előre jelezte, akkor a VMC  biztosította neki (a hajszárító kivételével). Sőt… erre az alkalomra a H0 MÁV étkezőt 2500 Ft kedvezménnyel adta a tanfolyam résztvevőinek. 

A bemutató lényege a VMC által forgalmazott MIG termékek (http://www.migjimenez.com/) alapvető használatának elsajátítása volt, a márka hazai képviselőjének bemutatásával. A fő csapásirány a vasúti vagonok tetejének rozsdásítása volt. Az alaptéma igen jó, mert ez az egyik légnépszerűbb antikolási szokás a vasútmodellezőknél. Mindenki ezzel kezdi, mert a tetőn megtapadó fékpor már a kocsi pár hónapos korában is látványos, rozsdaszínű elszíneződést tud okozni, míg az oldalfalak színe majdnem makulátlan. Ez azért van, mert a fékpor a tetőről nem mosható le, és a fékezés során a tuskóból ledörzsölődő fémszemcsék a tetőre rárakodva szabadon rozsdásodhatnak. A tető koszolása mellett a tanfolyam témája a személyvagon oldalfalain koszlefolyások megjelenítését mutatta be, és sort kerített a macskaköves felületek élethűbb megjelenítésének bemutatásra. 

Megvallom őszintén, én is igen régóta festek, koszolgatok vasútmodelleket, és ámbár ez egy alapszintű workshop volt, én is tanultam dolgokat. Ilyen például az, hogy eszembe nem jutott volna a macskakövek közét pigmentekkel megbolondítani. Én simán befolyattam volna híg festékkel, viszont amit itt mutattak, magában hordozza a változatosság lehetőségét. Ugyanez vonatkozik a kocsi tetejének árnyalására: a lekopott rozsdás felület tónusait én eddig mindig szórópisztollyal vagy olajos technikával finomítottam. Itt viszont megmutatták, hogy ugyanezen hatást hogyan lehet gyorsabban, szórópisztoly-mosás és hosszú olajos száradás nélkül elérni. Ez az értelme az ilyen workshopnak: el lehet a fogásokat lesni.

Nem szeretném leírni, hogy mit csináltunk lépésről-lépésre, mert az nem ad vissza semmit a workshop hangulatából.  Kedvcsinálónak készítettem pár képet. Azt mondom, hogy akit érdekel, vegyen részt a következő alkalommal a tanfolyamon, szerintem érdemes. A korábbi eseményt a Facebookon a https://www.facebook.com/events/1747687828795002/ linken lehet elérni, vagy a bolt weboldalát lehet nézegetni, hátha megvan már a következő időpont. 

Ha összegeznem kellene látottakat, nekem nagyon tetszett az oktatás, kíváncsian várom, lesznek-e más előadások, további technikák elsajátítására. 

Szólj hozzá!

Címkék: workshop mig vasútmodellezés vmc

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr138517930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása