Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) cfr (1) CFR (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasút (12) Kisvasut (1) kisvasut (3) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁÉV (1) LÁEV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (13) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (63) modellvasut (1) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasut (1) vasút (4) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (15) vasutmodell (1) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Kuplungcsere Shinkansenen

2015.08.23. 11:52 IST

00_shinkansen.jpgAmíg crash Szilit festeget nagy bőszen ebben a kissé elromlott időjárásban, addig én kuplungot cseréltem a 0-2000 típusú N-es Shinkansenemben.

A pár évvel ezelőtt Angliában használtan beszerzett Kato vonatom futásával ugyanis nem voltam megelégedve: még a nagyobb, 414 mm-es ívekben is képesek voltak összeakadni a kocsik siklást előidézve ezzel, nem is beszélve az emelkedők kezdetén vagy végén található minimális törésekről. A kuplungokat megnézve nem tűnt gyárinak a megoldás, a japán vasútmodellező fórumon is megerősítették ezirányú kételyeimet, úgyhogy hallgatva a hozzáértőkre beszereztem egy másik kapcsolószettet.

Pár nappal ezelőtt meg is érkezett egy kis csomagom Japánból, mely magában foglalt egy szettnyi, vasútmodell kocsik közé való kapcsolót. Tegnapelőtt aztán nekiültem szétbarmolni a régi megoldást, összerakni az újat, mindezt egy fényképezőgéppel kísérve, hogy a cserét megörökítsem és megosszam veletek.

01_csomag.jpg

Ez volt a rendelt szett, 11-703 számozásra hallgat a Katonál, elvileg motorvonatokhoz alkalmazható, így a japán nagysebességű járművekhez is. A csomagban kicsiny, japán nyelvű instrukciós lap hever amelyen szerencsére elhelyeztek némi ábrát, ennek megfelelően segítségemre szolgált a végleges pozíció eltalálásához.

02_kuplungok.jpg

A szettben összesen négy ilyen fekete műanyag összeállítás volt, mindegyik 5 kapcsolót tartalmazott 2-2 részletben, így jön ki az egy csomagra jutó 20-as darabszám. A kapcsolók a Scharfenberg rendszert próbálják leutánozni, ami a hagyományos Rapido kuplungnál milliószor jobban néz ki.

03_regi.jpg

Íme az eddig meglévő megoldás. Egyrészt felhívnám a figyelmet, hogy mekkora durung nagy csavarral van rögzítve a forgóváz a jármű aljához, másrészt bemutatnám az alkalmazott rugót ami az égvilágon semmilyen céllal nem szolgál: a kapcsoló nem tud benyomódni semennyire sem, a helyén sem a rugó tartja, így maximum díszítő elem lehetne ha nem csak alulnézetből lehetne látni. Szóval értelmetlen.

04_gap_regen.jpg

A régi kapcsolóval ilyen közel vannak egymástól a járművek. Mivel a kuplungszerkezet csak oldalirányú illetve függőleges mozgást enged, ez a távolság túl kicsi ahhoz, hogy hagyományos ívekben ne akadjanak össze a kocsik, egyszerűen nem tud eltávolodni ívben a kettő egymástól.

05_szetszedve.jpg

Kiszerelt állapotban a forgóváz. Jól látható a forgóvázból kiálló, a kocsiba az áramátvitelt biztosító két fül. Ezek világítás beszerelésénél tudnak hasznosak lenni, az összes forgóváza ilyen a szerelvénynek a nem hajtott vagonokban.

06_regiesuj.jpg

Bal oldalt a régi kapcsoló, középen az új, jobb oldalt a forgóváz, megszabadítva a régitől. A kapcsoló kiszerelése úgy működött, hogy 90 fokkal elforgattam a helyén ami szétfeszítette annyira a foglalat műanyag keretét, hogy onnantól kezdve felfele ki lehetett húzni. Az új kapcsolót 2 részből (lásd fentebb a még kereten lévő darabokat) kellett egyszerűen összepattintani. A 4 darab kis hullámos műanyag a fékvezetékeket próbálja leutánozni. Beszerelése hasonlóan ment, mind a kiszerelés. Függőleges állapotban fentről behelyeztem a keretbe, majd fordítottam rajta 90 fokot egészen addig amíg nem hallottam a kattanást mellyel bepattant a helyére. Alapvetően egyszerű, csak a vezetékutánzatra kell figyelni, nehogy letörje/elferdítse az ember.

07_regiesuj2.jpg

Régi vs. új, egy forgóváz lecserélve, jöhet a maradék 9, a hat kocsi ugyanis 10 darabbal rendelkezik (a jármű elején és végén nincs ilyen).

08_gap.jpg

Íme egy olyan vagonkapcsolat amely már az új szettet tartalmazza. A fenti képhez képest látható a különbség.

Nyilván ez így a szépség rovására megy, mondván távolabb vannak egymástól a kocsik, hogy néz már ki mindez. Cserébe viszont a játszhatóságot jelentősen megnöveli, így aki nem csak vitrinben tartja a modelljeit hanem időnként előveszi és megfuttatja, az jobban jár a nagyobb távval. A teljes kuplungcsere művelete mintegy 1 óráig tartott beleértve az ábrák tanulmányozását, a fejvakarást és a próbafuttatást is. A csomag ára 3,2 dollár volt, szóval olyan 900 forint, ráadásul a fele így még kihasználatlanul megmaradt.

1 komment

Címkék: japán kato modellvasút scale n

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr667724334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása