Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) CFR (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) Kato (1) kato (16) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasut (3) kisvasút (12) Kisvasut (1) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (13) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (63) modellvasut (1) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale tt (1) scale TT (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) Shinkansen (1) shinkansen (6) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasut (1) vasút (4) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasútmodell (15) vasutmodell (1) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

London Bridge - járműdömping

2014.02.01. 12:25 IST

Szombat délután van, nézegetem a tavalyi fényképeket, gondoltam éppen itt lenne az ideje rendet tenni közöttük. A vonatos képeknél elbizonytalanodtam, vajon írtam-e már róluk bármit is ide a blogra? A válasz sajnálatos módon nem volt, így aztán kiválogattam pár fotót 2013 júniusából és szeptemberéből, amelyeket szeretnék veletek megismertetni. Semmi extra, csak a jó értelemben vett vasútbuzulls, azaz mindenfajta nagyvasak következnek London Bridge kapcsán. Figyelem: mivel a szigetország járműveiről van szó, ezért a szépérzéket nem árt félretenni a Tovább feliratra való kattintás előtt!

utascsere.jpg

London Bridge állomás, még jóval a rush hour, azaz a csúcsóra előtt egy napsütéses délutánon. A jelentős átmenő forgalmat is lebonyolító vasúti helyen a leszálló utasok északnyugat felé indulnak a peronon, kivéve engem, aki a sehova sem vezető délkeleti véget céloztam meg. Nem a legideálisabb fotóhely, de remekül lehet követni a vonatok mozgását.
A képen egy Class 465-ös látható, mely a Networker névre hallgat és a BREL/ABB közreműködésével készült, legalábbis ez a /1-es széria. 8 Hitachi motor, amely a szükséges energiát a jól látható harmadik sínből nyeri. A négykocsis motorvonat 348 ülőhelyet foglal magában, amely a csúcsban eléggé szűkös tud lenni, főleg a 3+2-es üléselrendezés miatt. Cserébe halk, de nem túl gyors, 121 km/h a vége. A vonat a SouthEastern színeiben fut, ugyanakkor az Eversholt cég a tulajdonosuk, ők adják lízingbe a járgányokat.

londonbridge.jpg

Lássunk egy képet magáról az állomásról is! Itt az átmenő része látható, innen a vonatok továbbmehetnek London Charing Cross vagy Cannon Street irányába. Kissé a régi KöKire emlékeztet ezzel az épület megoldással, nem? Bal oldalt kissé lentebb van a fejpályaudvar rész, a Southern több vonat is itt végállomásozik. Szintén bal oldalt éppen hogy csak belelóg a képbe egy felhőkarcoló, amely a Shard nevet viseli magán, majd mutatok róla is vonatos képet.

trainspotter.jpg

Addig is ha már eljöttünk a délkeleti végébe a peronnak, nézzünk alaposan itt is körül! Egy SouthEastern Class 375-ös éppen elhagyja az állomást, míg egy 377-es Southern festésben érkezik a jobb oldalon. Ezen a szakaszon 11(!) kivezető vágány van amely szépen lebomlik útirányokra ahogy távolodunk egyre az állomástól. Érdemes megfigyelni, hogy a jelző vörös fénye alul jelenik meg. A peron végén a 12-es szám azt jelzi, hogy 12 egységes motorvonattal ott kell megállni ahhoz, hogy beférjen a szerelvény az állomásra.
Láttatok már igazi trainspottert? Mármint britet? Ha nem, akkor tessék egy pillantást vetni az úriemberre! Állt a peron végébe, jegyzetelte, hogy melyik járatot melyik vonat továbbítja, mindezt néha a távcsöve segítségével. A mai modern korban itthon mi el vagyunk kényeztetve azzal, hogy valós időben tudjuk követni a magyar vonatok mozgását a neten, viszont a britek ebből a szempontból igencsak le vannak maradva, kénytelenek ott állni és írkálni. Aztán persze mindezt interneten megosztják a hasonló érdeklődésű emberekkel, tehát a technológia kezdi beenni magát azért oda is.

forgalom.jpg

Ha már szó esett a 11 vágányról akkor nézzük is meg egy nem igazán sikerült kép segítségével, hogy miért jó mindez! A fotó nem egy speciális állapotot mutat, 10-20 perc alatt több ilyet is fotózhattam volna, hiszen nagyon-nagy a vonatok pörgése Londonban, így itt is. Egyszerre egy Class 465-ös érkezik és egy 377-es, míg ugyanezen típusok egy-egy példánya halad kifele az állomásról. Többször tapasztaltam olyat az ide vezető szakaszon, hogy két másik vonattal szinte fej-fej mellett haladtunk London Bridge felé, miközben szemből is érkeztek szép számmal a járatok. Kicsit változatosabb járműállománnyal színesebb lenne a dolog, de így sem volt rossz, remekül elnézelődtem.

171_southern.jpg

Na jó, színesítsük egy kicsit a dolgokat, itt van példának okáért egy Class 171-es Turbostar, amely a Southern színeiben érkezik meg a lenti fejpályaudvarra. A Bombardier által gyártott dízel motorvonat alapvetően 170-es sorozatként látta meg a napvilágot, azonban a South Central vasúttársaság (később belőlük lett a Southern) úgy gondolta, hogy nem ártana lecserélni a csatlást az alap 170-esen, hogy szükség esetén az Electrostar névre hallgató villamos motorvonataikkal is össze tudjanak kapcsolódni. Így kapta meg a 171-es sorozatszámot ezen jószág, mely egyébként a /8-as széria, mely 4 kocsis egységként funkcionál a korábbi 2 helyett. 161 km/h-s csúcssebesség, 259 ülőhely, légkondícionált belső, mi kell még?

376.jpg

Legyen egy képünk a Class 376-ról is, SouthEastern festésben! Ugyanúgy az Electrostar család tagja mint a feljebb is látható 377-es, viszont markánsan különbözik tőle kinézetben az orrkialakítás miatt, ennek ugyanis nincs középső átjáróajtaja az orrán. 2+2-es üléselrendezés, 344 hely van az utasoknak, belülről nézve kissé szellősnek tűnik, legalábbis a többi londoni elővárosi vonathoz képest egészen addig, amíg meg nem telik utasokkal. 2004-2005-ben gyártották a sorozatot a Bombardier-nél, 36 egységet hozva létre ezzel. A távolban amúgy egy Class 465-ös "menekül" előlünk.

319_fcc.jpg

Színesítsünk tovább egy Class 319-essel, ami véleményem szerint dobogó közelébe kerülhetne ha felállítanánk a vonatok rondasági listáját. Egyszerűen nincs benne semmi szép, ugyanakkor 161 km/h-t tud, 275 utasnak van benne ülőhely és "alig" 25 éve gyártotta a BREL, hogy aztán 10 év múlva átépítse a Railcare. Érdemes tudni a motorvonatról, hogy alapvetően a Thameslink számára épült a sorozat, így mind a 750V-os harmadik sínről, mind a 25kV-os felsővezetékről is képes üzemelni.

375_citybe.jpg

London Bridge-nél maradva, de ezúttal az északnyugati végén van egy képem egy távolodó Class 375-ös Electrostarról. A száma (375605) alapján ez a /6-os altípusba tartozik, amelyet az Adtranz/Bombardier gyártott és szintén tudja a felsővezetékes illetve harmadik sínes üzemet. Alapvetően ezt a szériát a hosszabb fővonali közlekedésre használják, ezért is tudja a 100 mph-s végsebességet, valamint a 24 első osztályú ülést a 218 másodosztályú mellett. A fehér festésből gondolom kitaláltátok, hogy a SouthEastern kötelékében futó járműről van szó, amely ha jól tippelem a sín elhelyezéséből Waterloo Easten át tart Charing Cross-ra.

455_southern.jpg

Mielőtt továbbállnánk innen figyeljük meg a Southern Class 455-ösét is, amely alapvetően egy 30 éves jármű, azonban a 2000-es évek közepén felújítást kaptak, így aztán még szerintem egy jódarabig látni fogjuk ezeket a gépeket is a brit síneken. A Southernen kívül egyébként a South West Trains kötelékében is forog jópár ebből a típusból, hiába, ez a környék a harmadik sín hazája. 121 km/h-s csúcssebesség, négy darab 250 lóerős motor, 307 ülőhely másodosztályon. Érdekesség, hogy míg az SWT-s gépeken van átjáróajtó a végeken, a Southernnél csatlás esetén nem lehet átmenni egyik szerelvényből a másikba.

shard.jpg

Említettem a Shardot, íme teljes valójában. Ez a britek legmagasabb épülete a maga 307 méterével. Amiért idekerült, az nyilvánvalóan az éppen Cannon Street állomásra behaladó Class 465-ös vonat, mely ehhez a Temze fölött halad át. A fotó a St. Paul katedrális egyik kilátószintjéről készült.

stpaul_rol.jpg

Nagyjából ugyanonnan, csak pár hónappal később egy Class 376-os fordul rá az előbbi képen látható hídra miután kiért London Bridge állomásról.

Ha valamelyikőtök arra jár azt mondom érdemes rászánni 20-30 percet az állomásra, nézelődni addig egy jót vonatok ürügyén, közben pedig megfigyelni hogyan képesek kezelni a folyamatosan érkező és induló szerelvényeket, valamint az áramló utasokat, kiváltképpen a csúcsidőben.

Szólj hozzá!

Címkék: brit vonatfotózás

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr235783202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása