Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) CFR (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) CSD (1) csd (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) kato (16) Kato (1) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasut (3) kisvasút (12) Kisvasut (1) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁÉV (1) LÁEV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (13) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasut (1) modellvasút (63) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) scale h0 (3) Scale H0 (1) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) shinkansen (6) Shinkansen (1) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (4) vasut (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

New York - Washington vonatút élménybeszámoló

2012.11.14. 22:54 IST

Nem tudom ki hogy van vele, de én meglehetősen ritkán járok az Egyesült Államokban, értsd: most voltam először. Ennek megfelelően aztán feleségemmel a rövid szabadságunk idejére beterveztünk vonatozást is, ugyanis New York mellett Washingtont is látni kívántuk. Páromnak mondtam, hogy akkor bizony ezt az utat vonattal fogjuk oda és vissza is megtenni (nyilván nem ugyanazon a napon), mondván, kevesebb mint 3 és fél órát ő is kibír, na meg valószínűleg repülővel sem lett volna sokkal gyorsabb. Így aztán a szállodafoglalás, belépőjegyvásárlások, repülőjegyfoglalás mellett az Amtrak honlapja is bekerült a meglátogatottak közé még a tavasszal és lefoglalásra került két-két jegy mindkét irányba a két nagyváros között a nyáron. Mi másról is szólhatna ez a beszámoló, mint az amcsi vonatokról, a pályaudvari forgalomról, a kapott szolgáltatásról, az elsuhanó tájról?
Hát például a járatok törléséről...

Jellemezhetném banálisnak is a történetet, ha nem lenne igazából baromira bosszantó. Szokásunkhoz híven mindent előre intéztünk az amerikai utunkkal kapcsolatban is, vagyishát mindent amit lehetett. Így a vonatjegyeket is: az Amtraknak remek és érthető honlapja van, amelyen könnyű volt kiválasztani a nekünk tetsző vonatokat, majd aztán az elérhető árú vonatokat is. A járatokat böngészve ugyanis kiderült, hogy az Acela-express bizony drága a pénztárcánknak, bármennyire is szerettem volna kipróbálni, a több mint dupla jegyárat egy alig 25 perccel kevesebb időt igénybe vevő vonatozásért én bizony ki nem fizettem. Ennek megfelelően maradtak a Northeast Regional járatok, amelyre 196 dollárért sikerült jegyet vennünk összesen kettőnknek a két irányba. Hétfő reggeli indulás New York Penn Station-ről, csütörtök délelőtti visszaindulással Washingtonból, hogy a csütörtök esti Newark-London repülőt is elérjük. A jegyek árát bankkártyával kifizettem, e-mailben pedig nem jegyet kaptam,hanem egy vonalkódot, hogy azt egy Quik-trak jegykiadó automatánál vagy bármely Amtrak fióknál jegyre "válthassam". Nem tudom miért jobb ez így mintha alapból a jegyet kaptuk volna meg nyomtatásra, mindenesetre az amcsik így járnak el, nekem végülis mindegy, úgy voltam vele, hogy ez nem vehet el sok időt, meg úgyis járunk majd a Penn Station környékén előtte is, így nem okoz gondot a jegyek felvétele.

eznemjegy.jpgEz nem jegy. De kell hozzá.

A vonatozást megelőző héten már New Yorkban eléggé nézegettük a tévét, meglehetősen sok hír szólt arról, hogy érkezik a Sandy névre hallgató hurrikán észak felé az Atlanti óceánon, de a hét elején még nem tudták, hogy a kontinens felé fordul, vagy inkább az óceánon tombolja ki magát. Ahogy érkeztünk a hét vége fele, egyre inkább megváltozott az időjárás előrejelzés, mondván Sandy bizony megcélozta New Yorkot és Washingtont, a tervek szerint hétfői céldátummal. Ilyenkor legyen okos az ember: kis szerencsével a hétfő reggeli vonatok még elmehetnek Washingtonba, de a tévé térképeit elnézve oda is hatalmas viharokat jósoltak, azaz tudja a csoda, hogy ha egyszer elmentünk, akkor hogyan megyünk vissza New Yorkba a repülőnk miatt (illetve Newarkba), meg egyáltalán tudunk-e ott bármit is csinálni. Hosszas töprengések után a családi kupaktanács döntött: maradunk
New Yorkban ha a szálloda is úgy akarja, azaz van szabad szobájuk. Volt. Persze a washingtoni szálloda lefoglalva, a vonatjegyek kifizetve, a new yorki szálloda előre be nem tervezett pluszköltség. Remek.

Vasárnap aztán már nem volt mese: a csapból is az folyt, hogy az NFL meccsről még mindenki hazajut - mi is, de erről majd később -, aztán leáll a tömegközlekedés a városban. Megnéztem a stadionban az e-mailjeimet
(ingyen wifi...): az Amtrak törölte a járatot, így még ha akartunk volna se tudtunk volna elutazni New Yorkból. Hétfőn ennek megfelelően maradtunk a Nagy Almában, én meg szomorúan könyveltem el magamban, hogy ugrott a nagy terv, a szimulátorokban megismert pályát nem fogom élőben látni.
Természetesen volt B opció is: amint Sandy elvonul, elmegyünk mondjuk Philadelphiába, közelebb is van és egy nap alatt is bőven megjárható vonattal. Kitaláljátok? Természetesen ez se jött össze.

pennstationmeccsutan.jpg
Tömeg a Penn Stationön a meccs után.


Hétfőn este aztán Sandy lecsapott, erőteljesen tolta befele a szállodai ablakot, de az üveg bírta. Helyette volt  áramszünet a szállodában (a 19. emeleten volt a szobánk, nem vicces egy nap alatt ötödször is megmászni a
lift nem működése okán, csak a folyosókon volt villany tartalékgenerátorról), csütörtökön amikor eljöttünk még mindig ugyanez volt a helyzet kábé fél Manhattanben. Víz másfél napig nem volt, fűtés áram hiányában szintén nem volt. Híradót csak az utcán láttunk, így aztán azt is, hogy Manhattan alsó-középső részét elöntötte a víz, vonatok, metrók kilőve. Emiatt aztán a philadelphiai út is ugrott, szerdán a csütörtöki visszaútra szóló járatunkat is törölte az Amtrak. Ha nem mentünk volna NFL meccsre, akkor szégyenszemre vonatozás nélkül jöttem volna el Amerikából, mert természetesen a reptérre sem lehetett vonattal kijutni Manhattanből.

A sztori befejezéséhez még annyi, hogy hazaérkezésünk után írtam egy levelet az Amtraknak, hogy nem tudtuk igénybe venni a szolgáltatásukat a hurrikán miatt, ezért szeretnénk visszakapni a jegyeink árát. Ha jól emlékszem akkor 30 napos válaszolási határidővel dolgoznak, mégis másnapra ott volt a válasz a postaládámban: a járatok törlésével egyidejűleg intézkedtek a banknál, hogy visszakapjuk a pénzünket. Egyben kértek, hogy ha ez nem történne meg a következő néhány napon belül, akkor jelezzem feléjük. Nem volt rá szükség, rá egy napra már ott is volt a pénz a számlánkon. Mindenfajta sorbanállás, igazolás, utasleadási lap, vörös zártárcsa, kedvező csillagegyüttállás, ráolvasás és szerencsepatkó nélkül.

A fentiek alapján gondolom egyértelmű számotokra is: nem én leszek az az ember, aki képes beszámolót tartva megmutatja milyen szolgáltatást tud nyújtani az Amtrak vasúttársaság New York és Washington között, de talán másnak van ilyen irányú élménye.

11 komment

Címkék: amerika

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr154907714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

West Virginia 2012.11.15. 10:06:40

Sajnálom, hogy Sandy belerondított az amerikai nagy vonatos kalandotokba! A New Yok- Washington távot többször is megjártam, de úgy, hogy nem Washington volt az uticél, hanem Huntington, WV. Az Amtrak 'Cardinal' nevű járata megy arra, ami igazából New York és Chicago között közlekedik hetente háromszor. New York és Washington között szinte repül :) Aztán Washingtonban lecserélik a villanymozdonyt dízelre és az pöfög tovább. Washington és Charlottsville (Virginia állam fővárosa) között már nem repül ugyan, de még elég gyors az utazó sebesség. Majd Charlottsville után jön a totyogás, egészen Huntingtonig (a táv többi részéről nem tudok beszámolni, még egyszer sem utaztam tovább). Arra az Amtrak a CSX-től vágányait használja, és ha jön egy tehervonat, akkor bizony annak van elsőbbsége. Így lehetséges, hogy a 8 utamból, csak egyszer nem késett a vonatom. A legnagyobb késés az 5 és fél óra volt.
Ettől függetlenül imádtam vonatozni, mert csodaszép tájakat láttam. A vonat átvág az Appalache hegységen. Virginia és West Virginia hegyeiben, a hegyi folyók partján döcög végig.
Sokan szidják az Amtrak szolgáltatásainak színvonalát, de én csak jót tudok mondani a Cardinalról :)

West Virginia 2012.11.15. 10:08:15

Bocs az elütésekért, itt még csak hajnali 4 múlt, és nem sokat aludtam éjjel, egy kisebb betegségből kifolyólag.

bigboyX 2012.11.17. 03:00:41

Sok mindent ki lehet olvasni a ckkböl.
Elöször is ne menjen senki Amerikába, ha hasonlo balhé van a láthatáron (hurrikán, vagy nagyobb vihar).
Tavaly én inkább lemondtam az utat (azt hiszem éppen az Isaac hurrikán volt hivatalos...:-)).
Korábban viszont többször átéléltem hasonlo katasztrofát és az ahhoz kapcsolódo elképesztö tehetelenséget és nemtörödömséget.
A viharok elött felkorbácsolják a hangulatot, kimondotttan félelmet keltve (a rádiok adását 5 percenként megszakitják stb.), majd kitör mindenütt a káosz, és még az sem müködik, aminek semmi köze a viharhoz......pl. egy kicsit nagyobb esö jött - amire lezárták a reptérre vezetö utakat, hogy még a taxi sem tudott bejönni, hogy elvigye az esöben várakozo utasokat, akik onnan bámulták a szintén esöben várakozo taxik tömegeit meg a zsarukat, akik eltorlaszolták közöttük az utat - hogy miért, azt soha sem tudtuk meg.

Az AMTRAK-kal történö vonatozás is, kivéve az East Corridort inkább egy lotto, mint kiszámitható idötöltés - ezért is vasutbarát létemre inkább mellözöm, habár állitolag az utobbi idöben némileg javult a helyzet. NYC-DC távot többször is inkább autoval tettem meg, mert korábban kétszer is elöfordult, hogy hurrikán teljes hiányában is lemondták a vonatot....és ott maradtam állva a PENN-en. Azota megelégszem a helyi járatokkal, azok ugy ahogy müködnek.
Ami a jegyvisszatéritést jelenti, az valoban jól müködik az AMTRAKnél - nemugy mint pl. a metronál.
Már többször elöfordult, hogy a bérlet vagy a többszöri utazást garantálo jegy valami miatt nem müködött, de még egyszer sem adták vissza a pénzt, mindig egy másik ugyanolyan jegyet akartak adni, és azt is csak bonyolult és hosszadalmas procedura után - pl. a hazai cimemre küldték a jegyet -2 héttel azután, hogy hazaérkeztem.....Az utobbi idökben már mellöztem az ilyen jegyek vételét (és amennyiben lehet, kerülön NYC meg DC-t is), inkább minden utra egyedi jegyet vettem....

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.17. 11:59:14

"nem én leszek az az ember, aki ... megmutatja milyen szolgáltatást tud nyújtani az Amtrak ...."

- Pedig megmutattad.

IST 2012.11.18. 10:53:12

@West Virginia:
No problem, köszönet az infókért!

IST 2012.11.18. 10:58:12

@bigboyX:
"Elöször is ne menjen senki Amerikába, ha hasonlo balhé van a láthatáron (hurrikán, vagy nagyobb vihar).
Tavaly én inkább lemondtam az utat (azt hiszem éppen az Isaac hurrikán volt hivatalos...:-))."

Nem értek veled egyet: repülőjegy kifizetve, szálloda két hétre kifizetve, egyiket sem térítik vissza, szabadság is kiírva, azt sem lehet visszamondani, mert nincs más időpont idén, hogy elhúzzak ennyi időre a munkahelyemről. Sajnálatos módon nem engedhetem meg magamnak, hogy kidobjak a kukába annyi pénzt.
Nem mellesleg amikor elindultunk még nem tudták, hogy New Yorkot el fogja érni a hurrikán, sőt.

Metrónál én is belefutottam olyanba, hogy nem működött az előtte fél perccel vásárolt egy útra szóló jegy. Próbálkoztam vele párszor, semmi. Odajött az egyik alkalmazott, mondom neki a problémát, mondtam, hogy az imént vettem automatából, amire nagylelkűen beengedett, szóval végülis bejutottam. De azért vicces, hogy ennyire rövid időn belül, gyakorlatilag kézben tartva a kis kártyalapot sem képes tökéletesen működni a rendszerük.

bigboyX 2012.11.18. 17:55:33

@IST:
Nekem is mindenem megvolt, (repülöjegy, szálloda foglalás stb.) söt már uton voltam a reptérre amikor a kolléga hivott, hogy mi várható. Erre visszafordultam és minden szo nélkül elintéztek mindent. A repülöjegyet egy késöbbi idöpontban felhasználtam a szállodát meg minden gond nélkül lemondhattam.
Másnap már kihirdették a vihart, és töröltek minden járatot.

IST 2012.11.18. 20:33:19

@bigboyX:
Erre csak azt tudom mondani, hogy LOL.
Másfél héttel Sandy előtt indultunk, akkor még szó nem volt New Yorkról mint veszélyes helyről.
Képzeljük el a szituációt, hogy szólok a szállodának, hogy ugyan már adják vissza a pénzemet, mert szerintem hurrikán lesz. Vagy szólok a repülőtársaságnak, hogy tegyük át a jegyünket máshova, mert rossz idő lesz New Yorkban. Hát kiröhögnének.
Elárulom: Hónapokkal korábban át szerettem volna tetetni a visszaúti jegyünket november elsejéről másodikára, mert akkor még úgy volt, hogy a NY Rangers elsején játssza az első hazai meccsét és meg szerettem volna nézni. Nagyon kedvesek voltak a reptársaságnál, mondták, hogy nem gond, pár pillanat alatt meg tudjuk ezt csinálni. 160 ezer forintért... Még, hogy felhasználni a repjegyet egy későbbi időpontban. Pfff.

bigboyX 2012.11.19. 17:20:30

@IST: Igy jár ha valaki a legolcsobb jegyet veszi (már én is megjártam).
20 dollárral drágább jeggyel bármit lehetett volna csinálni - az olcsobbal semmit.
Azota kerülöm az ilyen jegyeket.

:-)

IST 2012.11.19. 18:19:45

Egyrészt hidd el, ha 20 dollárral lett volna drágább a megváltoztatható időpontú jegy, akkor azt vettem volna, de nem így volt.
Másrészt sokra megyek azzal, ha áttehetem az utazásomat egy hónappal későbbre, ha a szabadságom az eredeti dátumra van kiírva.

bigboyX 2012.11.19. 19:39:08

Sajnos már én is jártam igy.
Ezen csak dühöngeni lehet. Én sem olvastam el a kisbetüset, amikor legutobb Bangkokba vettem jegyet. A visszauton a repülö business class osztálya döngött az ürességtöl (talán 4-n ültek ott), de nekem a jegyemet nem lehetett upgradelni, csak egy másik (teljesáru) jegyet akartak eladni. Nagykeserven kialkudtam egy vészkirájati sort.......
süti beállítások módosítása