Párkányból 22,20 euró a menettérti jegy. Százasból nem tudtak visszaadni a pénztárnál, Párkányig én autóval mentem ezért vettem 10 liter benzint a pályaudvar előtti kútnál és ezzel a pénzváltás gondja is megoldódott. Azt nem tudom, hogy bankkártyás fizetésre mennyire van lehetőség, és milyen kártyák jók, szóval szerintem a legjobb megoldás, ha aprót visz az ember.
A Jan Jesenius EC a Keletiből indul (a Keletiből 54 euró a menettérti jegy) és gyorsan Brnoban van. Párkányból indul 06:48 – kor, Brnoba érkezik 09:31 – kor.
Útközben felébredtem a jegyvizsgálat miatt Udvard – Érsekújvár között, ezen a vidéken semmi új nem volt, majd tökéletes időzítéssel Jókúton. A jókúti állomás épületét az első Csehszlovákia idején átépítették soha nem értettem, hogy akkor minek kellett egy jelentéktelen helységbe ekkora vasútállomást építeni. Jókút után a vasút keresztezi a Morva árterét. Ide egyszer el kellene jönni fényképezni, több hídon és a hidak között ártéri erdőben haladnak a vonatok. A Morva folyó után kevéssel következik az első 160 – as lassújel, a vonat Breclavban áttér a Nordbahn pályájára és nemsokára Brnoba ér.
A 350 003-0 Brno főpályaudvarán. A Jan Jesenius EC első kocsijába mozgássérült szállt fel, balra a lift, amely az aluljáróból a peronra vezet.
362 158-7 és a 842 014-3 az állomás Bécs felöli végén. Én a fényképen leginkább a villamos mozdonyon a 362 156-8 pályaszámot látom, de olyan mozdony állítólag nincs.
Azt terveztem, hogy az 1 – es villamossal kimegyek a város nyugati végére, ahol egy félig befejezett autópálya mellett egy nagylakótelep és egy tó van. A villamost egészen a lakótelepig vezették ki , de jár arra troli is, kicsit a város felé van egy troligarázs. A különböző lakónegyedek között pedig erdők vannak, szóval nagyon szép az egész, jártam már erre, és elhatároztam, hogy megint felkeresem a környéket.
Az 1 - es villamos helyett a főpályaudvar és a Komin troligarázs között pótlóbusz járt. A Tátra 148 - as daruskocsi mögött a kitérőt hegesztik éppen a Mendlovo Náměstí - n.
Pótlóbuszozás helyett kicsit körülnéztem a téren és környékén. Egy Škoda 13 T Elektra a Szent Anna kórház mellett, pályaszáma: 1908.
Az 1108 - as Tátra K2 - es villamos a 6 - os járaton elkanyarodott a lezárt szakasz előtt.
Na jó, ebből már láttunk eleget, irány a buszmegálló, de előtte vettem jegyet az automatából. Időalapú jegyek vannak, amiket felszállás után kell érvényesíteni. Ezzel a jegyfajtával a közlekedési vállalat nem él vissza, nagyon dinamikusan haladtunk. Elmentünk az egyikremíz és a lezárt villamosvágányok mellett, ahol komoly gépek is dolgoztak. A Komin troligarázstól ismét járt a villamos.
Az 1604 - es Tátra T3 a lakótelep felé ment.
Az 1803 - as Tátra RT6N1 a külső végállomás felé ment. Mivel szombati nap volt, elég szép utasforgalma volt a villamosoknak nagyjából a kanyar előtti megállóig, itt már csak a lakótelepre menők utaztak. A kép jobboldalán az autópálya vége.
Kilátás a Svratka folyó gátjáról. Balra a befejezetlen autópálya hídjának pillére. Szemben a folyó kanyarulata mögött 1kilométerre villamos a folyó partján fut, míg a gáttal egy vonalban már magasabban van, mint a gát teteje.
A folyó mellett elmentem az 1 kilométerre lévő megállóhoz, hogy visszamenjek a belvárosba. Az 1606 – os a belváros felé vezető megállóba érkezik. Mivel ez a villamos az 1 – es járaton közlekedik és nem akartam ugyanarra visszamenni, ezért elengedtem. És nagyon jól is tettem…
Az 1801 - es Tátra RT6N1, a szupervillamos. Tudom, hogy mindenki utálja, rémálom karbantartani, nem is működik, ronda és tele van lépcsőkkel, de nekem tetszett. Ezzel a villamossal mentem vissza, leghátul utaztam, állítólag ott a legelviselhetőbb, de szerintem semmivel sem rosszabb, mint egy SOCIMI villamos. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a SOCIMI villamosoknak is csekély a rajongótábora.
A 3 – as járat észak felől közelíti meg a belvárost és így elkerülte a lezárt szakaszt.
Az 1820 pályaszámú Skoda 03 T villamos. Jól látszik a képen, hogy a villamosnak csak a két végén, a magaspadlós rész alatt vannak futóvázai a középső alacsonypadlós rész alatt nem.
A főpályaudvar az utca felől.
Az állomás Kolin / Prága felőli kijárata. Előtérben a 714 028 - 8, mögötte balra egy 263 - as orra látszik félig, hátul egy kék-ezüst festésű 242 - es. Brnoból két fővonal vezet Prágába, egy északi és egy délebbi. Ezek a fővonalak Kolinban találkoznak. Régen a brnoi állomás végén váltak szét, a délebbi fővonal maradványai a képen balra lévő vágányok, ahol most a mozdonyok állnak. Valamikor a várostól távolabb helyezték át ezt a vasútvonat, az eredeti nyomvonala ma is kivehető. Most az elágazás a rendező túlsó végén van, onnét egy nagykanyarral kerüli meg a délebbi fővonal a város sűrűn lakott területeit.
Lent egymás után jártak a villamosok, trolik, buszok. Most éppen az 1929 - es Skoda 13 T állt be az aluljáró előtti megállóba.
Fent a 754 067-7 pályaszámú Búvár hagyta el az állomást.
Irány a peronok másik vége, itt állt a 363 064 - 7.
Az 1092 pályaszámú Vario LF2 a pályaudvar előtt.
A pályaudvar előtt irányonként 4 villamos vágány van. A Skoda 13 T közeledett, tőle balra egy ellentétes irányú vágány van, aztán egy erre tartó és az 1704 - es KT8D5 távolodott a pályaudvar felé.
Az 1914 - es Skoda 13 T közelről. Más is írta már, de ez a színterv egyáltalán nem illik a villamoshoz.
Az 1813 - as és a már látott teljes reklámos 1820 - as Skoda 03 T.
Az 1106 - os Tátra K2 ment fel a szerpentinen. A villamos porfelhőt húzott maga mögött.Akit még ezek után is érdekelnek a villamosok, azoknak ajánlom Hamster videóját: https://www.youtube.com/watch?v=fNJbq7dyeQY, ő tényleg minden tipuson utazott, illetve ezt a cikket: http://www.vonatmagazin.hu/2011/08/brno-villamosai/.
362 113 - 3, ezzel a mozdonnyal búcsúzunk Brnotól. Bízom benne, hogy csak átmenetileg. A legvégén pedig szeretném megmagyarázni a címet, aminek ugyan semmi köze a villamosokhoz, vagy a vonatokhoz. Gondoltam újítok valamit, mert a villamosok Brnoban kicsit egyhangú. A bejegyzés ez alapján kapta a címét: https://www.youtube.com/watch?v=9oEGlcG79cU, bár nem szikronizálták, szerintem tökéletesen érthető a film.
Utolsó kommentek