Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) CFR (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) Kato (1) kato (16) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasut (3) kisvasút (12) Kisvasut (1) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (13) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (63) modellvasut (1) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) Scale H0 (1) scale h0 (3) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) shinkansen (6) Shinkansen (1) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasut (1) vasút (4) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Vendégposzt - Passaui kirándulás

2012.03.23. 07:17 IST

= blg_zsolt írása =

2012 március 6.-án szabadnapos voltam. Úgy gondoltam, végre ideje kimozdulni a szobából, és elszakadni a Facebook/MSN párostól. Az időjárás nem volt a legjobb, de már érezhetően tavaszodott. Úgy gondoltam, hogy miután végeztem az orvossal, a legrövidebb úton Passauba megyek, onnan meg a többit majd még kitalálom. A város már korábban is szerepelt a céljaim között, de az akkori vágányzárak miatt meghiúsult. Passau Németország egyik legfontosabb városa, mely Alsó-Bajorországban található, közel az Osztrák határhoz. Belvárosában talákozik a Duna, az Inn és az Ilz, innen ered neve, a Dreiflüssestadt ("három folyó városa").

Planeggben megvettem az ilyenkor szokásos BayernTicket-temet 21 euróért, majd útnak indultam München felé a 6-os S-Bahnnal.

Az általam bejárt útvonal

Szerencsém volt, mert sikerült a Müncheni főpályaudvarra pont úgy megérkeznem, hogy csak pár percet kellett várnom a közvetlen passaui vonat indulására, melynek még saját márkaneve is van: Dunau-Isar-Express. A vonatom egy DB 440 sorozatú Alstom Coradia Continental négyrészes villamos motorvonat volt. 2008 és 2009 között gyártottak belőle összesen 138 db-ot három különböző hosszúságú változatban. A Deutsche Bahn és számos magánvasúttársaság használja regionális forgalomra. Maximális sebessége 160 km/h.

A Dunau-Isar-Express már érkezés után Passauban

Az általam beutazott vasútvonalak az alábbiak voltak:
*a München-Regensburg-vasútvonal Landshutig (76 km, villamosított),
*a Landshut-Plattling-vasútvonal (63 km, villamosított),
*a Regensburg-Passau-vasútvonal Plattlink Passau közötti része (52 km, villamosított),
*a Passau-Neumarkt-Sankt Veit-vasútvonal (97 km, nem-villamosított),
* Mühldorf-Pilsting-vasútvonal Neumarkt-Sankt Veit-Mühldorf közötti része (16 km, nem villamosított),
* Mühldorf-Freilassing-vasútvonal (65 km, nem villamosított),
* és végül a München-Salzburg-vasútvonal Freilassing-München Ostbahnhf közötti része (82 km, villamosított).
Ez kb. összesen 442 km + 2*16 km S-Bahnnal.

Passauig végig villamosított vonalon haladtam, az utolsó kilométereken a Dunával párhuzamosan. Sajnos nyitható ablakok hiányában nem sikerült túl jó fotókat csinálnom. A vonal első komolyabb állomása Platting volt.

Platting állomás

Párhuzamosan a Dunával, a másik oldalt szinte függőleges sziklafal volt

Passau közeli közúti híd a Duna felett

Közeledünk az Osztrák határhoz.
Egy igencsak megfakult ÖBB 1016-os tehervonatával várakozik indulásra

Passau Hauptbahnhof

Megérkezett a vonatom az állomásra. Időközben a nap is kisütött.

Az állomás a bejárat felől fotózva

 

A városban nem töltöttem sok időt. Készítettem pár fotót a Dunáról, megebédeltem, majd megkerestem a következő vonatomat. Az állomás épülete igen érdekes kialkaítású volt, ugyanis közvetlenül az épület előtt haladt egy 2 sávos, igen forgalmas út, melyet teljesen befedtek, így a pályaudvar előtt egy új tér alakult ki. A sínek 3-4 méter magasságban haladnak a házak között. A hatás hasonló, mint Szegeden a nagyállomáson, ott azonban lépcsőzés után az utcaszintre jutunk, itt viszont lépcsők nélkül egy mesterséges kis térre jutunk ki.

ÖBB 1142-es villamosmozdony ingavonatával várakozik, hogy ismét visszatérjen Ausztriába

A Mühldorfba tartó DB 628-as sorozatú dízelmotorvonatom. Nem kellett sokat várni az indulással

Mühldorfi életkép.
Bajorország egyik, hanem a legnagyobb dízel fűtőháza, számos DB 218-as mozdonnyal.
Az állomás másik oldalán pedig kb hat Class 66-os várakozott.

A város fontos vasúti csomópont, összesen hat nem villamosított vasútvonal fut itt össze:
* a München-Mühldorf-vasútvonal,
* a Mühldorf-Simbach-vasútvonal,
* a Mühldorf-Burghausen-vasútvonal,
* a Mühldorf-Rosenheim-vasútvonal,
* a Mühldorf-Neumarkt Sankt-Veit-vasútvonal,
* és a Mühldorf-Freilassing-vasútvonal.
Emiatt a vonatforgalom is igen jelentős, fontos csatlakozó és elágazó állomás. Innen akár azonnal visszaindulhattam volna egy emeletes ingavonattal Münchenbe, én azonban tettem még egy kis kitérőt Freilassing felé.

Működik a menetrendi pók: kiváló átszállási lehetőségek minden irányba!
Az emeletes vonat a közvetleni müncheni inga.

 

Az állomást elhagyva sikerült ezt a régi festésű DB 218-as mozdony elkapnom

Ha nem látom, nem hiszem el! A vasútvonal modernizálásaként új karos(!!!) jelzők szerelése folyik!

Ezen a vonaton pedig egy nem várt meglepetésben volt részem! Bámulok kifelé az ablakon, kezemben a német vasúti térképemmel, mikor hirtelen odalép hozzám egy ember és elkezd faggatózni: ki vagyok, honnan jöttem, hová megyek... Elmondtam mindent, amire kíváncsi volt, és cserébe kaptam tőle egy Deutsche Bahnos kitűzőt. Kiderült, hogy vasúti alkalmazott volt, és a könyv alapján vasútbarátnak gondolt. Váratlan ajándék a Német Államvasúttól! Fel is tűztem magamnak, jól mutat a fekete kabátomon. MÁV-os kitűzője van már valakinek? :)

Megérkezés Freilassingba

A BLB magánvasút egyik háromrészes Flirt motorvonata

A Berchtesgadener Land Bahn (röviden BLB) egy regionális osztrák vasúttársaság, mely a normál nyomtávolságú 35 km hosszú, villamosított Freilassing-Berchtesgaden-vasútvonalon közlekedteti a motorvonatait. A társaság a Regentalbahn AG és a Salzburg AG 50-50%-os tulajdonában van. A társaság 2009 májusában alakult, a forgalmat öt Stadler FLIRT háromrészes motorvonattal látják el. Az alkalmazottak száma 40 fő, a társaság székhelye Freilassing. Talán a múzeumlátogatás alkalmával ezt a vonalat is beutazom majd.

Felhívás az aluljáróban a közeli vasútmúzeum megtekintésére.
Ide még mindenféleképp visszatérek!

A WestBahn egyik Stadler KISS motorvonata. Ausztria helyett itt várakoznak

Railjet érkezik München felől és halad tovább Bécs felé

A WestBahn motorvonata eközben beállt a peronok mellé

A személyzet nagyon kedves és segítőkész volt. Még egy fotót is megengedtek.
Érdemes megfigyelni a munkaruhájukat a vállpánttal és a csákóval. A ruha színe is harmonizál a vonatéval

Fényképezés közben sikerült beszélgetnem a vonat személyzetével. Nagyon kedvesek voltak, minden kérdésemre válaszoltak és kérdezték, utaztam-e már a WestBahnnal. Sajnos még nem, és nem is várható, hiszen ez további két átszállást jelentene nekem Budapest felé, és minimum további 29 euró kiadást. Egyenlőre még kihagyom! :)

A társaságról azt érdemes tudni, hogy Ausztria első olyan személyszállító társasága, mely a westbahn vonalon versenyre kel az ÖBB-vel. Vezetője Stefan Wehinger, aki korábban négy évig dolgozott az ÖBB-nél. A cég számos érdekes ötletet valósított meg a 2011-es indulás óta. Jegyeket csak interneten vagy a vonaton lehet vásárolni, minden kocsiban 2 fő teljesít szolgálatot, külön férfi és külön női mosdó van... Érdekes kezdeményezés, meglátjuk, mi lesz belőle!

Az SNCF 26 százalékos érdekeltséget vásárolt a Rail Holding vállalatban, melynek tulajdonosa a Westbahn.

A Münchenbe tartó regionális vonatom.
A kocsik hasonlóak a magyar halbikhoz, azonban némelyik már automata ajtóval is felszerelt

Míg várakoztam az indulásra, tettem egy próbát az ajtókkal a felújított kocsiban. Gyanúsan zölden világított az ajtónyitó gomba a másik oldalon is. Megnyomtam, majd mindenki csodálkozására az ajtó ki is nyílt! A szelektív ajtónyitás vezérlés úgylátszik kimaradt a felújításból.

A regionális vonattal egészen München Ostbahnhofig utaztam, ugyanis gyorsabb az S-Bahn a város alatt, mint az egyéb vonatok (akár a Railjet is!), ahogy az egész várost megkerüli. A csatlakozással itt sem volt gond, az S6-os egy percen belül indult is! Innentől már csak keresztül kellett haladnom a város alatt a Strammstrecke-n, majd tovább Planeggig vonatoznom.

2 komment

Címkék: németország db passau westbahn

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr414334405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VT 135 2012.03.27. 00:47:24

Köszönjük a beszámolót, élvezetes volt!

IST 2012.03.27. 20:35:47

MÁV kitűző? Hmm. Valami magyar vonatosom tutira van.
Anno még amikor a Desirok elkezdtek futkározni Esztergom felé, akkor a jegyvizsgálótól a motorvonatot mutató képeslapot kaptam, mivel menetrenddel, fényképezőgéppel felszerelkezve ültem a vonaton és jól megtippelte, hogy az akkor még új szerelvény miatt utazok. Szóval ilyen ajándéktárgyakra itthon is volt példa.
süti beállítások módosítása