Van a baráti körömben egy ember, aki él-hal az angol vonatokért: IST. Az Ő révén ismerkedtem meg az angol témájú N-es modellekkel. Hamar kialakult bennem az a megállapítás - ebben a szakértő is egyet ért - hogy az angol modellek pár évvel el vannak maradva az átlag európai minőségtől, az amerikai, japán dolgoktól pedig vagy tíz évnyire. Kicsit olyanok, mintha baltával faragták volna őket, és egy lendkerekes játékautó hajtását applikálták volna alájuk. Ezen túl a DCC előkészítés csak elvétve van jelen, a KKK sem nagyon jellemző. Azonban az utóbbi időben javulás látszik több területen is. Mindig, amikor IST új modellt vesz, előbb-utóbb meg szoktam tekinteni, és bár IST-et a legújabb fejlesztésű modellek vásárlása jellemzi, látszik, hogy azért Angliát is elérte a modern kor szele. Nagyságrendekkel részletesebb kidolgozású, és fejlettebb belső tartalommal ellátott modellek jelennek meg az utóbbi időben mint új fejlesztések, vagy ráncfelvarrások. Ilyen a Dapol Mallardja is, amiről a post szól.
A Modellbahnunion és a Dapol közös kiadásában megjelenő, fehér csíkos Mallard modellre már a nürnbergi vásári bejelentés kapcsán felfigyeltem. Ha jól tudom, a mostani kiadás a néhány évvel előtti, eredeti modellhez képest egy minimális ráncfelvarrást, és természetesen az új festést jelenti. Ennek a mozdonynak már szép, RP25 szerinti kerekei vannak, kapott dekóder-foglalatot, és NEM szabvány szerinti kapcsoló-felfogatást. Ok, az egész modell nincs annyira részletes mint Pl. egy Fleischmann 1020. Azonban, ha az ember ránéz, nincs olyan érzése, mintha kőbaltával faragták volna - szerintem a kerekek sokat dobnak a kinézeten - és a szép festés is segít feledtetni, hogy pl. nincs KKK a mozdony és a szerkocsi között.
Mielőtt még túl sokat verem a billentyűzetet, abba is hagyom, mert az egész postnak annyi csak az értelme, hogy a 1zu160 portálon találtam néhány szép képet, tessék meglesni, angol ide - angol oda, azért csak szép ez a modell.
Képek: 1zu160.info
Utolsó kommentek