Megérkezett a Trix újdonságos lapja is, benne a Minitrix dolgokkal. Kíváncsian lapoztam fel, hátha van benne jelentős újdonság. Az utóbbi évben a cég semmi - magyar szemmel jelentős - dologgal nem rukkolt elő, és a válságra való tekintettel sem számítottam semmi egetrengetőre.
Három formaújdonságot találtam. Az első a Bajor R 4/4-es gőzös, ami Br 92.20-as sorozatként is futott később. A másik kettő is német téma: az E50-es tehervonati villanymozdony és a 216-os modellje. Csupa német újdonság. Biztos szépek lesznek, aki német témát gyűjt, örül a dolognak.
Szépek a katalógusban a képek, de ha valaki beolvas a sorok közé, ott van az év újdonsága elrejtve: a 14 pólusú dekóderfoglalat. Engedtessék meg, hogy ne legyek hanyattesve' a dologtól. Eddig volt ugyanis egyfajta szabvány az N-es dekóderekre, a NEM 651. Egy szabvány, és a világon mindenki elfogata. A PluX hálistennek' csak a TT-sek körében tudott elterjedni (a nagy foglalat bajosan fér be egy N-es modellbe), az N-t eddig nem érintette. Ha az N-es modellező vett modellt, tudta, kétfajta dekóder-foglalat lehet a mozdonyban: NEM 651 szerinti, vagy semmilyen. Persze hogy meg kellett ezt változtatni. A 14 pólust akárhogy számolom, nem értem: a hatpólusú dekóder két kimenetet tud kezelni (világítás). Akkor az új dekóder tíz kimenetet tud vezérelni? Miajóélethez' kell tíz kimenet N-ben? Karácsonyfához max....
Szóval a Minitrix kitalálta, hogy ő saját, MTC14 dekóderfoglalatot vezet be. Biznisz ez kérem! Az új modellek két kivitelben jönnek ki: vagy előre szerelt dekóderrel, vagy 14 pólusú foglalattal. Két dolgot lehet a 14 pólusú dekóder-foglalatba dugni: a Minitrix által forgalmazott dekódert, meg a vakdugót. Tehát, az egységsugarú vasútmodellező nem tud spórolni a dekóderen, meg kell venni a 14 pólusút a Minitrixtől. Boldog vagyok a dologtól rendesen. Bár, drótos dekódert a jövőben is lehet kapni, a forrasztópáka' meg nem ráz, hogy megfogjam...
Node vissza a modellekhez! Az elmúlt évben a bécsi City Airport Train új színtervet kapott, ezért a Minitrix is előrukkolt egy újabb, sosem volt szerelvényt ábrázoló szettel: a bécsi emeletes kocsikra csak az emeletes voltában hasonló német kocsikat jelentetnek meg CAT színezésben. A szettben lévő Taurus legalább olyan, mint az igazi.
Kocsik tekintetében a régi kocsik közül jön jónéhány új festésben. Ami felkeltette a figyelmem, az a hosszú konténerszállító kocsi ÖBB színezésben. Ilyet szoktam látni az iroda ablakából, van magyar vonatkozása.
A H0 kínálatban egyből a BigBoy nyit. Egy időben ez volt a Maerklin / Trix leg-je. Legnagyobb, legtöbb funkciót tudó (annyira, hogy két dekóder volt benne a rengeteg funkció miatt), és legdrágább mozdonya is a kirakatban. Most ismét lesz, ha valaki lemaradt róla. Kérdés, mivel tudhat többet, mint az amerikai márkák ugyanilyen modellje?
Lesz Senator motorvonat, Blauer Enzian vonat, de én a TEE villamos motorvonatra kaptam fel a fejem. Ez a kacsaorrú "csúfság" tekinthető (legalábbis koncepció szintjén) az ICE vonatok ősének. H0-ban nincs szép modell ebből, jó, hogy a Trix gondolt a témára. Nekem a Lufthansa Express festés jobban tetszik, de gondolom előbb-utóbb az is meg fog érkezni.
Nos, ennyi az, ami felkeltette a figyelmem a 2012-es Trix katalógusból. Kissé szomorú vagyok, mert annyi jó tehervagon-modell van a Minitrix kínálatában, és egyből sem adnak ki magyar variánst. Fog ez változni a jövőben?
Képek: Trix
Utolsó kommentek