Azt hiszem az elmúlt év egyik legjobban várt újdonsága a Brawa halberstadti modellje N-ben. A Brawa mellett az Arnold is beígérte az ilyen típusú kocsikat, de mivel mindenki ráugrott a Brawa bejelentésére, szinte senki sem vett tudomást az Arnold-ról. Nos, az a faramuci helyzet adódott, hogy az Arnold kocsijai itt pihennek az asztalomon, a Brawa-val kapcsolatban pedig a kereskedő a "legutolsó ígéretek szerint" májust mondott.
Na persze, Arnold. Prekoncepciókban nálam nincs hiány, ezért nekem az Arnold-ról mindig a börzés, anyagában színezett, de mégis piszok drága teherkocsik, és a "rozsdásan is a világ legjobbja" nem profilos sínnel szerelt vágányai jutnak eszembe. Szokták mondani a környezetemben, hogy a fenébe az előítéleteimmel.. nos, most félreraktam ezeket, és megvettem az Arnold háromrészes, zöld DR-es halberstadti-kocsi szettjét.
Első ránézésre a kocsik szépen kidolgozottak, az apró részletek megfelelőek. Olvastam olyat, hogy a hosszú halberstadti aljára van a kocsi ráültetve, úgyhogy először ezt néztem meg. Nem igaz a pletyka, korrekt alja van a kocsinak, a lépcsők ott vannak, ahol lenniük kell. A forgóvázak szépek, a kocsi jól gurul. A Hobbytrain konténerszállítója, és a Minitrix négytengelyes gázszállító tartálykocsija után már ezt is illik megemlíteni.
Nem akarok sok dicséretet írni, a kocsi szép, részletes. Az apró részletek szépen kidolgozottak, a kocsi nem egy bumfordi modell képét kelti. Én három hibát találtam, akikor összehasonlítottam az eredetivel a kocsit, ebből egy, ami súlyosnak mondható.
1, Az ablakkeretek a felújítás előtti állapotban is igencsak belesimultak a kocsi oldalfalába, míg a modellnél a keretek egy kissé befelé esnek. Ahogy néztem, ha az ember belülről megnyomja az ablakokat, akkor pont a kocsi síkjába lesz a keret széle - csepp ragasztóval vagy ClearFix-el lehet orvosolni.
2, A kocsi végén a zárlámpa és a kerete is kiáll a felületből, míg az eredetin nem. Ha az ember át akarja festeni a kocsit, egy szikével megoldható a probléma, ez is orvosolható.
3, Amit nem értek, az a vastag keret az ajtók között. Sehol sem láttam ilyet, lehet rossz képeket néztem. Elég problémásnak néz ki az eltüntetése. Abban reménykedem, hogy ha a kocsi kék színt kap, az ajtó meg fehéret, akkor a kérdéses rész pont itt lesz, és a színek kontúrjának találkozása elrejti ezt a kérdéses részt szem elől. Vagy legalábbis nem lesz feltűnő.
4, Igazából nem probléma, de a modell a felújítás előtti állapotot modellezi, ezért nincs benne olyan ablak, amelyet nem lehet lehúzni. Nos, vagy eltünteti az ember szikével az osztást a problémás ablakoknál, és felpolírozza a műanyagot, vagy vár addig, amíg a MÁV-nál is lesznek ilyen, a teliablakot nélkülöző kocsik. Ahogy hallottam, nem elképzelhetetlen az utóbbi, tehát megéri várni.
Kép: Railfaneurope
Ha összességében nézem, akkor nem egy rossz modell, és csak egy kiugró hibát találtam rajta - az ajtók körüli keretet. Persze nem lehetetlen, hogy volt ilyen kocsi is, majd kommentben úgyis jelzitek.
A szett nem olcsó - 99 Euró a három kocsi, de a Fleischmann ex-Roco kocsijai is ennyibe kerülnek manapság, belefér az átlagba. Lehet, hogy a Brawa szebb lesz, de ez itt van, az asztalon, és az Arnold modelleket nem lemoshatatlan festékkel festik....
Utolsó kommentek