Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

1014 (1) 1047 (1) 1116 (1) 13t (1) 1 35 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (3) 2015 (1) 2017 (2) 3-as korszak (1) 3dtrainstuff (1) 60-as évek vasúti kocsija (1) Aaf 1200 (1) Aa 1200 (1) acme (2) ACSEV (1) AEGV (1) agv (1) AK Interactive (2) Albergbahn (1) amerika (16) anime (1) anno (1) apple (1) arnold (7) ATAC (1) átalakítás (1) átépítés (1) atlas (1) auckland (1) bachmann (3) bahn (1) Bahv (1) Bahvé (1) balatonfenyves (1) barkácsolás (1) behúzottvégű kocsi (1) bigyó (1) bizbasz (4) bkv (1) br120 (1) brawa (7) bringa (1) bringázás (1) brit (27) brno (1) buseck (2) busz (1) caf (1) cargo (1) CD (1) CFR (1) cfr (1) Címkék (3) Class66 (1) coast starlight (1) csd (1) CSD (1) cseh (1) csehszlovák (1) Csörgő (2) csuka kocsi (1) dán (1) dapol (3) db (2) dcc (2) debrecen (1) deltic (1) densha de go (1) desiro (1) digitális újság (3) digitrax (1) dioráma (1) dm-toys (1) dockland light railway (1) dr (1) dunakanyar (1) edition atlas (1) eep (1) einheitswagen (1) Elektra (1) emd (1) énblog (1) építés (2) epoch 3 (2) épület (2) étkezőkocsi (1) favázas kocsi (1) favázas személykocsi (1) felischmann (2) fényképek (4) festés (1) film (3) fleischmann (6) fogó (1) forgóváz (1) FORTEPAN (1) fotó (1) fotóvonat (2) freilassing (1) fremo (2) fs (1) ganz (1) glacier (2) glacier express (2) Gotthard (1) gőzmozdony (3) gőzmozdonyok (1) gőzös (1) Gőzös vezérlő (1) graham farish (3) green (1) gta (1) gyermekvasút (4) Győr (1) gyorsvonati kocsi (1) gysev (6) GYV (1) h0 (2) H0 MÁV modell (5) H0 modellvasút (4) H0 személykocsi (7) H0 személyvagon (6) H0 teherkocsi (1) H0 tehervagon (2) hectorrail (1) (3) hobbytrain (3) hóesés (2) hornby (1) ICE (1) ics (2) III-as korszak (2) ingaszerelvény (1) Ingavonat (2) Ingavonati vezérlőkocsi (1) intermountain (1) iphone (2) italo (1) izé (1) jaegendorfer (3) japán (33) järnvägsbilder (1) k2 (1) KALÁKA forgóváz (1) kando (1) katalógus (1) Kato (1) kato (16) kcsv (1) kemence (1) kiállítás (9) kickstarter (2) Kisgyőri (1) kiskunmodell (1) kisvasút (12) kisvasut (3) Kisvasut (1) kisvasúti nap (1) kocsibelső (1) konstal (2) könyv (2) Koppenhága (1) koszolás (3) koszovó (1) krakkó (2) kuehn (1) lacush (1) LÁEV (1) LÁÉV (1) lemke (2) lillafüred (1) london (8) london overground (1) london underground (3) m62230 (1) magánvasút (3) magazin (13) maglev (3) magyar (4) makett (3) manga (1) mangattan liner (1) maps (1) mátravasút (1) matricázás (1) máv (4) MÁV (13) MÁV Bat 5955 (1) MÁV Tcs (1) MÁV WR252 (1) MÁV WR 252 (1) MÁV WR 252 modell (1) mende (2) meng (1) metró (4) mftrain (1) micro ace (1) mig (1) minitrix (2) miniversum (1) mobil (1) modellbahnuinon (1) modellbahnunion (1) modellbahn bau (2) modellbahn union (1) modellbaumesse (1) modellezés (1) modellvasút (63) modellvasut (1) modellvasúti járműépítés (3) modellvasút építés (6) modell átalakítás (5) modell átépítés (4) model coach (1) model rail (3) modern railways (2) modul (2) moha2000 (1) mokra gora (1) mosonshow (1) mozdonyvezetés (1) MTB (1) múzeum (3) múzeumok éjszakája (2) N700A (1) nagycenk (1) nanogauge (1) naptár (1) német (2) németország (2) new york (6) nohab (9) NOHAB-GM Alapítvány (2) nosztalgia (2) növényzet (1) NTIME (1) ntv (1) n scale (1) öbb (6) olasz (3) olaszország (1) On30 (1) orient (2) pályázat (1) papír (1) passau (1) pesa (1) piko (3) PIKO ME 213 (1) PIKO ME 217 (1) poggyászkocsi (1) pontebbana (1) Pőrekocsi (1) posta (1) Prága (1) r8ts (2) railfans (1) railjet (1) railway herald (1) railworks (5) régi modellek (1) régi PIKO (1) régi vasúti kocsi (1) rhb (1) roco (4) Roma-Giardinetti (1) RT6N1 (1) run8 (1) run 8 train simulator (1) salzburg (1) san francisco (1) scale 0 (10) scale 00 (1) scale g (1) Scale H0 (1) scale h0 (3) scale ho (7) scale n (96) scale t (1) scale TT (1) scale tt (1) Schicht (2) seattle (1) semmeringbahn (1) shinkansen (6) Shinkansen (1) simsig (1) síntisztítás (1) sisi (1) sj (1) Škoda (2) skyliner (1) soufflet (1) spur0 (4) spur n (4) Star Wars (1) Stefer (1) stratégia (11) stuttgart (3) svájc (2) swing (1) swt (2) Szeged (1) személykocsi (2) személyvagon (2) szerbia (1) szergej (2) szimulátor (42) szlovák (1) szolnok (2) t-trak (4) t691 (1) Tågab (1) taigatrommel (1) találkozó (11) tanker (1) társasjáték (1) tartálykocsi (1) tarvisio (1) Tátra (3) taurus (2) tavasz (1) teherkocs (1) teherkocsi (9) tehervagon (4) teknő (1) tél (4) telefon (2) terepasztal (8) térkép (1) ticket to ride (1) Tokaido (1) tokió (5) tomy (1) tomytec (6) trainkos (1) trainworld (1) trainz (9) train fever (1) train simulator (21) transport fever (1) transport tycoon (1) trix (2) trumpeter (1) ts2015 (1) ts2016 (1) új-zéland (1) újság (1) usa (1) utazás (2) UV (1) Uzsgyi (2) v200 (1) v63 (2) varsó (1) vasút (4) vasut (1) vasútfotózás (1) vasútgépész (1) vasúti járművek (1) vasutmodell (1) vasútmodell (15) vasútmodellezés (10) vasútmodell átalakítás (6) vasútmodell átépítés (7) vasútmodell felújítás (1) vasúttörténet (2) vectron (1) Veszprém (1) vezérlőkocsi (1) villamos (20) villanymozdony (2) virtuális vasút (80) vmc (1) vonatfotózás (15) vvt (3) weathering (1) westbahn (1) wiz (1) woodland scenics (2) workshop (1) wos (9) WR252 (1) WR 252 (1) yamanote (2) z (1) z21 (1) zinio (1) zssk cargo (1) Címkefelhő

Évértékelés - IST

2011.12.31. 14:23 IST

2011. december 31. van, az év utolsó napja. Számomra meglehetősen érdekesre sikeredett az elmúlt év, úgyhogy arra gondoltam csinálok egy kis összegzést mi is történt velem vonatos fronton, összekapcsolva természetesen a vonatmagazinnal.

Az első és a legfontosabb amit meg kell említenem, az a 2010. novemberi munkahelyváltásom volt, amely bár még 2011 előtt történt, nagyon durva hatással járt 2011-ben: a szabadidőm mennyisége hihetetlen módon visszaesett, és ezt bizony megsínylette a vonatmagazin is az összes hobbim mellett. Jóval kevesebb időm maradt foglalkozni a virtuális vasutazással, a vasútmodellezésem is kimerült nagyjából újabb és újabb modellek gyűjtögetésében, a fórumok olvasgatása és az információgyűjtés szintén erőteljesen lecsökkent. Kicsit előrenézve sajnos nagyon úgy néz ki, hogy 2012-ben sem lesz ez másként, sőt. De nem panaszkodok, lassan ma már az is nagy szó, hogy van munkahelyem és fizetnek a munkámért. No de lássuk is, mi az amire jó emlékezni:

2011-em úgy indult, hogy nyaraltam a Föld túlsó oldalán, Új-Zélandon. Ezzel egyrészt rápihentem az év nehézségeire, másrészt ha csak pár órára is, de jártam Tokióban (Yamanote vonal, Skyliner, Shikansenek, muszáj visszamenni egyszer oda), vonatoztam egy csomót Aucklanden, kipróbáltam egy új-zélandi kisvasutat, és ezekről be is számoltam nektek utólag, lásd a linkeket. Az év további részében eljutottam Londonba és Stuttgartba, de a nyár folyamán jó volt egy amerikai ismerőssel a budafoki villamosnapon is nézelődni.

Modellvasúti fronton, talán újdonságként itthon, de megismertettem veletek a Bandai által gyártott shorty szériás vonatokat azzal, hogy megépítettem a Skylinerüket. Modulépítésbe is fogtam, az itthon szintén nem igazán ismert T-Trak rendszer ajánlásai alapján vágtam bele két modulba, a kezdeti lépésekről itt találhattok írást. Nyilván még egyik modult sem fejeztem be azóta sem...
Járművek terén is szépen bővült a flottám, az említett Skyliner mellett hoztam magammal haza Japánból egy Kato N700-as Shinkansent, egy szintén Kato E231-500-as villamos motorvonatot, de befutott a régóta várt Dapol féle HST szett is. Irányításügyileg beszereztem a Hornby-tól az Elite névre hallgató digitális központjukat, ami az előzetes negatív kritikák ellenére nagyon szépen teljesít nálam. Ehhez egyébként megvettem a RailMaster irányító szoftvert is, majd egyszer azt is bemutatom. Befutott még hozzám néhány japán modell, valamint egy buszos rendszer, no meg egy készletnyi Kato sín. Bővült, és immár öt tagot számlál a Kato Portram villamosflottám. Angliából érkezett még egy Deltic kezdőkészlet,  Hogy idén mi lesz ezen a téren az még egy jó kérdés.
A kiállításokat tekintve nyáron a Temofesztet néztem meg Budapesten illetve a balatonfüredi rendezvényt, valamint a stuttgarti N-es találkozót. A legnagyobb élményt utóbbi jelentette.

A számítógépes vonatozást se felejtsük el, bár talán itt figyelhető meg leginkább az időhiány. A nap nagy részében amúgy is gép előtt ülök, így az eddigieknél jóval többször előfordult, hogy hazaérve már nem óhajtottam a monitorok előtt görnyedni. Emiatt aztán a bemutatókból kevesebb lett, írtam mindössze a Simsiges Wembley Suburban forgalomirányításáról, a már élőben is többször, legutóbb btx-szel és jsimmel beutazott Portsmouth Direct Line-ról, megjelenésekor teszteltük a World of Subways sorozat harmadik részét ami Londonba vitt el minket, személyes kedvencem lett a magyar fejlesztők gyümölcseként immáron itthon is elérhető Traffic Manager, év vége felé pedig zombikra vadásztam a railsimulator.com egyik elborulásának eredményeként, valamint a telefonomon próbáltam meg vasúti hálózatot kiépíteni a Ticket to Ride Pocketben.

Újdonságok terén itt igazából azt említeném meg, hogy a Trainz-nek kijött a multiplayer módot is tartalmazó bétája, majd később a teljes program is Trainz Simulator 12 néven. Stratégiakedvelők megkapták a Cities in Motiont, ami kellemes, bár jóval nehezebb utódja lett a Traffic Giantnak. Ismét felröppent a hír, hogy lesz valami mozgolódik Microsoft Train Simulator 2 ügyben, de megint csak a nagy semmit kaptuk helyette. A WoS3 megjelenése mellett a TML kiadta a Bus & Cable Car Simulator - San Francisco-t, amely a hosszú neve ellenére szerintem meglehetősen gyengére sikeredett, alig-alig játszottam vele. Az év leghihetetlenebb dolga a Zusi 3 demójának a kiadása szerintem, amit becsületes módon többször is végigjátszottuk, bár azóta sincs infó a teljes program megjelenéséről. Tovább fejlődött a RailWorks is, lassan már szokásként könyvelhetjük el, hogy minden évben kiadnak egy nagyobb módosító csomagot amivel együtt megváltoztatják a program nevét is, így jutottunk el a Train Simulator 2012-ig 2011-ben.

A magam részéről az egyik legfontosabb történésnek azt tartom, hogy beindítottuk és rendszeres időközönként meg is rendezzük a virtuális vasúti klubnapot, amely bár messze van attól, hogy ezrek rendszeres szórakozása legyen, mégis jó havonta összejárni, beszélgetni és játszani egy jót. Nagyon bízom benne, hogy idén is tovább tudjuk folytatni ezt a hagyományt.

Év végére maradt a vonatmagazin átköltözése a blog.hu-ra, némileg megkönnyítve ezzel a dolgunkat. crash is nekiállt szerencsére a modellek és hírek bemutatásának, remélem megtartja ezt a jó szokását, így remélem ezután is tudunk számotokra érdekességeket mutatni, mert sajnos az itthoni sajtó nem kápráztat el bennünket ilyesmikkel. Továbbra is nyomon követhetőek vagyunk Twitteren, lehet minket lájkolni és +1-ezni is, bár a magam részéről nem igazán használom ezeket a rendszereket, de megértem ha valaki igen.

Azt hiszem nagyjából ennyi. Így utólag visszaolvasgatva a cikkeket azért történt jópár dolog, jó lenne ha 2012 legalább feleannyira sikerülne érdekesre mint 2011. Boldog Új Évet mindenkinek, várunk titeket 2012-ben is itt a honlapon!

Szólj hozzá!

Címkék: london stuttgart tokió modellvasút auckland scale n virtuális vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr423509515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása